Imorgon är det dags

Startnummer 6514 det är jag det. Imorgon är det dags att ta sig igen nio mil igen. Hoppas och önskar innerligt på en bättre tid, under nio timmar skulle jag vilja ha. Men det är ju jag som gör jobbet så om det är bra före och spår ska jag ta mig tusan skida så jag svimmar av trötthet vid målgång.

Nummerlappen är hämtad och maken och jag hann med att kika i lite affärer i Sälen också.

         

Lunchen blev stuvade makaroner och falukorv. Sedan var det dags att bege sig ut för lite skidfixning. Köpt glivalla och fästvalla som vi fick rekomenderat i Ski Go´s lilla hörna i Stadiumtältet. Arbetsfördelningen i vallaboden var bra. maken jobbade och jag såg på.

         

         

På skidorna är det nu; Ski go´s orange glidvalla, på fästet är det ski go´s röda valla och eventuellt någt lager imorgon med ski go´s lila valla, beroende på temperatur. Med mig kommer jag ha ski go´s gula valla.

Nu är det snart mat, mor lagar. Sedan lite mello och därefter sängdags. Tidig uppgång imorgon.

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Anki

LYCKA TILL GUMMAN!!! kramar Kusinen med alla grabbs i Etuna

2011-02-26 @ 21:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0