Ibland kan det bara gå sämst...

Idag har jag haft århundradets absolut sämsta lektion. Försökte allt, trixa och fixade för att få det att fungera, men nej. Vilken tur att inte Skolverket eller chefen var där för inspektion idag. För jag hade fått frågan; Hur tänkte du nu?

Skidåkningen efter jobbet gick i allfall bra. Skönt med frisk luft och lite energi av de sista solstrålarna. Lungt tempo, och behagliga 8,5 km idag. Tisdag och Onsdag blir det andra träningstakter.

Imorgon är en annan dag.


         

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man kan inte vara på topp jämt. Det är bra för eleverna att se det med. Perfekta människor finns inte och de som tror sig vara det är så erbarmeligt outhärdliga att umgås med.

Lägg lektionen bakom dig, fundera över "hur tänkte jag där" och lär dig av det...gå vidare...



Din långa kollega uttryckte sig i sin "läxa": Man skall undervisa som om man hade Kimber på ena axeln och Janne Josefsson på den andra...

Jag håller med om Kimber men vill byta ut Janne mot Stavors Luca, John Steinberg eller någon annan erkänt duktig pedagog...



Du är bra Tina!



2011-02-22 @ 09:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0