Det gäller att ta vara på dagen

Effektiv söndag, eller man kan kalla det att ta vara på dagen. Dagen startade med att jag fick kaffe på säng halv nio, så det var en rejäl sovmorgon mina kära läsare. Satt ju uppe och kollade på Jägarna 2 som sagt. Tog det lungt i sänge, låg på min spikmatta och drack en kaffekopp till. Käkade frukost och städade lite. Startade en bakning, kavring, som håller på att jäser än (tredje omgången, snart blir det att knåda den lite igen och sedan slutjäsning och avslutningsvis gräddning).

Halv elva gick jag över till svärmor för det årliga tunnbrödsnakningen, För andra året i rad använder vi min elektriska stekhäll istället för att använda bakugnen. Mkt smidigare och så blir det inte så varmt heller. 

      

      

      

      

När jag bakade gjode maken klart i tvättstugan (förutom lite målning i fönstren). Ohhh så bra det blev....

      

      

Sedan är det färdigt på kontoret också. Fattas bara kuddar till sängen och tavlor på väggen (sedan kanske jag ska ta och måla om skivorna på skrivbordet till svart, tycker inte att nuvarande skivor passar så bra).

       

Har även införskaffat årets julgran, en kungsgran naturligtvis. Nu pryder den fint i hemmet.

       

Höll på att glömma att jag gjorde köttryta till middag =)

Nu väntar mys i soffan medans jag väntar på att kavringen ska bli färdig.

Vad bra det känns att fått mkt gjort och så snöar det igen, kan inte bli bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0