Stilpolis

Idag såg jag en dam i 60-års åldern (jag tyckte hon såg ut som det men man kan ju inte vara så säker), med grått halvlångt hår uppsatt i pippilotter med vita gummisnoddar. Hon bar en ljusblå långärmad topp med en himmelsblå linneväst, västen hade en volang längst ner. Runt benen bar hon en mörktblå lång kjol i sammet (som slutade vid hälften av vaderna), naturligtvis med en slits bak. Till detta bar damen öppna sandaler med vita tubsocker i, samt en blommig tygväska.

Glömde hon se sig själv i spegeln innan hon gick ut?

Kunde inte låta bli att skratta lite för mig själv där jag stod och iaktog hennes raska steg när hon passerade Campus i Falun.


                                                           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0