Det här med bröstmassage

Tog en massage här på hotellet i eftermiddags, en Aroma massage. Den är en massage med en olja för er som inte visste det. Fanns inte så stort utbud på massage på detta hotells Spa. I allfall, valde jag en olja som jag tyckte luktade gott. Blev hänvisad in i ett massagerum och ombads ta av mig alla käder (kom direkt från poolen så jag hade inte mer än bikini och sarong). Jag fick lov att fråga; All my clothes? Och den lilla thailändskan svarade;Yes. Jag muttrar lite och klär sedan av mig allt så jag är spritt språngande naken, blir hänvisad upp på massagebänken och får en handduk på mig. Men vad är det här med att man ska ta av sig alla kläder, inte en pinal på kroppen, måste vara thailändskt. Jag vet att jag sagt det förrut men inte gör man väl så hemma i Svedala? Inte till de massörer jag gott till i allfall, men jag kanske har missat något? Massörksan startar massera baksidan av kroppen och sedan blir det att vända sig för att hon ska ta framsidan också. Och nu kommer den igen, bröstmassagen. Vad är det med denna massagekultur? Säger igen, tänk om man gjorde så här i sverige när man fick massage. Vågar knappt prova mer massage om det ska vara så här. Får nog testa fotvård nästa gång, känns som ett säkert kort. Eller....

Förutom massage har det varit poolhäng. För stora vågor för snorkling idag, maken var ut och testade med för grumligt så man såg inga fiskar. Poolhäng är inte heller fel och det var verkligen hett idag. Svärmor hade frågat i receptionen hur varmt det var idag och fått svaret 37 grader. Jag tar det med en nypa salt både pga svärmor för hur hon uppfattar saker och ting och för att de här på hotellet inte är så bra på engelska. Men till och med jag tyckte det blev hett i solen idag, och då är det varmt.

         

         

         

         

         

         

Till kvällen bjöd svärföräldrarna på en liten överaskning, för att det var sista kvällen på Koh Ratcha. Vi blev skjutsade till en restaurang vid en av stränderna, där de dukat långbord på stranden, där vi kunde blicka ut över havet och se när lågvattnet kom tillbaka vart eftersom kvällen fortlöpte.

         

         

         

         

         

         

Åkturen hem från restaurangen var en upplevelse. Vi blev inskuffade på ett flak till en liten pickup. Killen som körde var knappt fyllda arton. Det började med att han misshandlade växellådan varje gång han växlade, det skrek verkligen. Det rök så in i bomben från bilen, till råga på allt fick han vända en gång och köra tillbaka för att fylla på bensin, disel eller vad den nu gick på, kanske kokosolja som svärmor sa. Har man elva personer på ett flak kanske man ska tänka på vilken växel man använder i ex uppförbackar, han försökte på höga växlar och detr tyckte inte bilen riktigt om. Och en sak men Thailand är att det verkligen blir bäcksvart när solen går ner och belysning som gatulampor fungerar eller finns inte alltid. Små, guppiga, krokiga, backiga vägar med lite belysning, jo lilla bilen hade jku lampor. Vi var glada när vi kom till hotellet. Stackars chaufför, han visste inte bättre...

Imorgon väntar en helvetes båttur igen. Hoppas på bra bårväder in till fastlandet igen.

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skrattar igen...dina massagehistorier är kanon...och du dras liksom till dem...vad är det för massageklubbar du hänger på egentligen?!...men ta fotvård du...det ber dig säkert ta av dig allt ändå...och vem vet vad de då masserar mer än fötter :)

2011-08-04 @ 09:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0