Duktig Selma


                

Selman är nu hemma från farbror doktorn och mår bara bra. Struten åker förvisso på ibland vilket hon tycker är mindre kul, men utan uppsikt får den vara på för att vara på den säkra sidan att hon inte slickar på såret. En sorlig liten sak i detta (med steriliseringen) var att det visade sig att Selma var dräktig, så det blev ett litet större ingrepp. Ohhhh vad grym och elak jag kände mig när de berättade det när vi hämtade hem henne. Fyra bebisar hade hon i magen, snyft, stackarn.... Nu får jag väl djuraktivister efter mig till råga på allt, för jag låtit gjort detta ingrepp på min katt, det räcker väl med mitt dåliga samvete....

Snälla är de på Djursjukhuset i Falun i allfall. Tack ska personalen ha!

Fick med en liten broschyr och i den stod det vad kattår är i människoår. Så Selma, som snart är 1 kattår, är nästan 15 människoår (en riktig tonåring, inte konstigt att hon rände direkt ut efter killar när hon blev könsmogen). Astrid som snart fyller 7 kattår, är 44 människoår. Och Assar som ska fylla 13 år, är snart 68 människoår, rena pensionären. Men så sover hon mkt mer nu än när hon var yngre, och är inne större delen av dagarna istället för att vara ute.

Övrigt idag har det fixats på gården. Fungerar bra att jobba utomhus när solen skiner på, bra för brännan. Den börjar ta sig....

            

Puss och kram på er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0