Fortfarande slö

Hade ambitioner att springa direkt efter jobbet, i självaste Avesta, springkläderna var nedpackade. Vad händer, jo jag bestämmer mig för att ta det hemma istället för jag fick lov att posta några brev som hade brådis att komma fram. Åker runt och letar postlådor med sen tömningstid. Hittar ingen i Avesta och ingen i Hedemora, Då var det bara att ta raka vägen till Postens förestagscenter i Borlänge där jag vet att det är sen tömning så breven skulle komma iväg.

Sedan var det slut på frukostmat och frukt så snabbt in på Willys för att handla. Oroväckande svarta moln började torna upp sig, men fortfarande väldigt varmt, hela 11 grader idag. Snabbt hem. Där satt lilla Selma på trappen och väntade på sin matte, olyckligt jamandes för hon ville in. De andra katterna mötte en i dörren och hälsade välkommen hem. Efter att packat in handlinsvarorna tyckte jag det var lika bra att börja med middagen, klockan var ju ändå 18:15. Springa kunde jag ju göra sedan, nu var jag allt lite hungrig.

Gulashsoppa blev det, men på färs istället förr annat kött. Man tager vad man haver, som ngn säkert skulle sagt och i detta nu var det jag. Blev riktigt bra, man får utgå från ett recept men sedan måste man ju förändra till det bättre. Funkade bra och maken åt och var nöjd.

Blev tittades på Big Brother repris till middagsätningen. Vilket skitprogram egentligen, och bedrövligt att folk ser det, framförallt vet jag att mina elever ser detta skräp. Men jisses vad lätt det är att fastna i detta, kunde inte stänga av och får erkänna att jag sett några avsnitt denna säsong. Vad är det som gör att sådana här program går hem hos folk, jag vill bara hålla mig á jour för eleverna skull.... eller.....

Klockan blev åtta och soffan och jag blev ett. Är kvar där än fast det är nada att se på teven. Och löparskorna är fortfarande nedpackade i väskan....

Puss och kram på er alla


Kommentarer
Postat av: Anonym

"Klockan blev åtta och soffan och jag blev ett." Fantastisk formulering! :-D



Kram

e

2011-04-13 @ 07:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0