Söndag en vilodag?

Fick kaffe på säng idag, efter lite tjat, ibland ska han trilskas så då krävs det lite kvinnlig list för att få sin vilja igenom. Stillsam frukost med gott surdegsbröd från makens kusin, med lite skinka, avocado och brieost på. Mums!

Strax efter tio var jag ute och tvättade klart fönstren utvändigt, inte en chans att jag skulle gå in och göra resten, Det får vänta. Man kanske får ta ett rum per kväll istället, så blir det inte så tröttsamt med fönsterputsningen. Lite kaffe på detta sedan var det dags att flytta om lite buskar i trädgården. Blev bra, hoppas bara de klarade flytten. Flyttade lite blommor också, ett av mina land har blivit nermöljat av en grävmaskin så rädda de växter som räddas kan. För övrigt så är en stor del av min trädgård jord. Tack gudars att det inte är kletigt och geggigt längre, måste få det tillfixat men det får vänta lite, huset går först.

Lunch utomhus idag, Härligt! Bjöd maken på fisk i ugn med pressad potais till. Fantastiskt att man redan kan sitta ute och äta utan att frysa det minsta.

                

Efter lunch fick jag lov att svira om för det var så varmt. Shorts och linne blev det. Nu var det dags för takläggning. Takpannor skulle bäras upp för en stege och sedan vidare upp på taket. Och ja, jag gjorde det om ni inte trodde det! Jag var även med och lade takpannor, så det så.... Nu har hela nybygget tak. Nu ska det bara bytas på den gamla delen. Någon som vill komma och hjälpa till när det väl ska göras?

Middagen blev ungsrostade rotfrukter och fläskkotlett. Nu äts det lite godis och ses på teve, men jisses vad dåliga program det är en söndag. Kanske tar och lägger mig på spikmattan istället.....

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt härligt att sitta utomhus och äta. Vi åt lunch i skogen idag i en solglänta. :-)

2011-04-17 @ 22:52:19
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0