Fredagsmys och lördagsjobb

Hade en trevlig middagsbjudning igår med goda vänner igår. Vi spetsade till det rejält och hade detta på menyn;
Förrätt: Hummer med tre olika såser brevid, bröd. Dryck: Moët
HUvudrätt: Vinmarinerad älgfilé som grillades, potatisgratäng, rödvinsås, sparris inlindad i bacon. Dryck: Domaine du Perquier
Efterrätt: Vanilj och Kardemumma panacotta med hallon och riven vit choklad. Dryck: Moscatel de Setubal
Kaffe: Espresso/vanligt kaffe, chokladtryffel. Dryck: MAckmyra special 5 jaktlycka

Tror gästerna var nöjda med maten.... Det var smaskens enligt mig, fantastiskt med färsk hummer (det äter man inte varje dag precis). Lyckades dra på mig en fantastisk magknip mitt i maten, en envis jäkel som inte ville ge sig. En tabeltt från gästerna och en promenad gjorde susen sen var det bara att köra på igen. Kvällen avslutades med spel, både matspelet jag fick i födelsedagspresent och kortspel. Somnade gott vid 02:00....

           

            

           

           

           

           

           

En av gästerna är en riktig morgonmänninska, mkt mer än maken och mig (och ändå tycker jag att vi är morgonmänningskor), så ngn sovmorgon blev det inte. Frukosten var välbehövlig, liksom kaffet. 

           

Mitt i Frukosten kommer Selma hemsläpandes med sin första lilla mus, vilken duktig jägare...

           

           

När gästerna åkt blev det en snabbtur till Kupolen för att köpa present till makens syster som snart fyller år. Sedan arbete med bygget och huset. Men jag hann njuta lite i solen innan jag skulle hjälpa till.

           

           

Årets första tvätt har jag hängt ut idag, lovley. Finns inget bättre än doften från kläder/lakan som hängt ute...

            

Sedan har jag börjat tvätta fönster men det arbetet fortsätter imorgon-

HUmmersoppa blev det till kvällen, lagad på skalen från gårdagens hummerförrätt. Lite vin, lite grädde, lite kryddor och vips så var middagen serverad.

            

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Anonym

TACK för en toppenkväll...och förmiddag! Vi filar redan på returen!

Vem vann Chicagon??



...kram

2011-04-17 @ 17:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0