Föreläsning av Sören

Arbetsdagen avslutades idag med en föreläsning av Sören Sanz ,vårdchef på Södersjukhusets akutintag . Han pratade om dagens våld, om sina upplevelser från sin arbetsplats och hur de arbetar med detta. Många bilder visades på patienter som kommit till Södersjukhuset. Vissa bilder var riktigt rörande. Jag erkänner att jag tittade lite snabbt på vissa bilder och valde sedan att titta på honom istället, när han pratade, vissa bilder var för mkt för mig. Bra var det, lärorikt för ungdomarna att lyssna och se.

Hör och häpnad kära läsare så blev det en springtur idag. Valde att köra den i Avesta innan jag bilade hem. Skönt att röra sig men löpturen gick tungt, har jag redan tappat kondisen?

Dagen middag blev fläskgryta med ris. Inte dumt alls faktiskt.

             

Nu ska jag pussa på mina älsklingar innan jag somnar.

Puss och kram på er alla

             
             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0