En solig dag i fjällen

Idag har det varit strålande sol hela dagen. Jag och maken beslöt oss för att åka slalom. Efter mkt kollande på snöstatus i backarna blev det tillslut Kläppen som hade flest backar öppna. Summering av dagens åkning är; bättre väder än skidåkning. Hyfsat bra i början men sedan bar det bara utför (hi hi hi....), det mättes 24 grader nere vid stolsliften idag. Tur man körde långkalsongsfritt....

           

           

           

Syskonen kom upp till toppstugan vid lunch, där vi spisade en fantastisk lunch. I mitt fall en fantastisk räkmacka.

            

När andra av oss sedan skidade ner tog andra sittliften för att vara på den säkra sidan....

            

Vi åkte vidare upp på sälenfjällen (nu när skidåkningen blivit helt kass) och in på sälentorget, där vi tog en fika i solen naturligtvis.

           

           

Hemma igen blev det solning för hela slanten. Det var en välsignelse att få av sig täckbyxorna och underställströjan vill jag lova. 

           

Tänk att det är shortsväder 22 april... Senare blev det grillning och sällskapsspelspelande. Maken och jag var ett team och vann faktiskt en match och kom tvåa den andra, bra för husfriden....

            

Nu är det dags för lite sömn.

Puss och kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0