En sablans väntan

Idag har jag varit och fixat ett nytt pass. När jag klev in genom dörren till polismyndigheten blev jag chockad över hur överfullt det var i väntrummet. Tog min nummerlapp och 20 nummer före mig. SUCK! Satt mig ner, hur lång tid kan det ta egentligen? När jag suttit i tio minuter och nummerskyltarna hade inte ändrat sig en endaste gång, insåg jag att detta kommer att ta tid. Varför då sitta inne och vänta. Gick ut och strosade ner till stan och kikade i affärer. Gick tillbaka efter 20 minuter, aha... nu så hade det tickat lite nummer, hela fem stycken. Bara 15 st nummer före mig nu. Gick tillbaka till stan och kikade. Tillbaka igen efter 15 minuter. 12 nummer före mig... Satt mig ute, men jisses vad trist. Gick tillbaka in till stan och handlade en tidning, återvände till polisen. Nu hade det gått en timme sedan jag tog min nummerlapp. Tio nummer kvar till min tur (tio nummer på en timme, i tre kassor eller vad man nu kallar det, är det effektivt?). Bestämde mig för att inte bli arg, för vilken nytta skulle det gjort, jag skulle ju inte komma snabbare fram till min tur ändå. Satt mig ute och läste tidningen, efter tjugo minuter var jag klar (kanske inte lusläste allt). Titta till på nummerskyltarna, 7 nummer kvar.... Satte mig och läste igen i tio minuter. Gick och kollade, 5 nummer.... Började vanka av och an utanför dörren, folk som satt inne måste trott att jag hade myror i brallan. Kanske det men jag fick njuta av solen i allfall och inte sitta inne i ett trångt och trist väntrum och vara sur. Efter tio minuters vankande så visadet sig att nu var det minsann bara två nummer till min tur. Ställde mig och stirrade på nummerskylten, i sisådär fem minuter och vips så var det bara ett nummer kvar till min tur. Gick in och satte mig på en stol innanför dörren, fick vänta i fem minuter och sedan blinkade A039 fram. Tjohoooo, tänkte jag och gick till min lucka bakom ett skynke.

Hejade glatt på tjejen bakom luckan och frågade om hon ville ha mitt gamla pass eller så. Javisst svarade hon, om det fortfarande gäller. Jajamensan säger jag, det går ut i juni fortsätter jag och sträcker fram passet. Hon granskar det och sträcker sedan tillbaka passet och säger; Det gick ut juni 2010... Hmmm pinsamt. Hon bad om annat legitimation. Fungerar körkortet frågar jag. Om det fortfarande gäller, säger hon och tar körkortet.

Efter korttagning (och nej det blev verkligen inte bra, ser ut som jag har haft sju svåra år) coh underskrift var jag ute ut mitt bås på tre minuter. Tre minuter, snacka om effektivt, men man kan undra vad det gjorde med de andra som tog sådan lång tid.....

                   

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha...hon var ju kul...hon i båset...körkortet gick bra "om det fortfarande gäller" :)

Ring mig imorgon...behöver höra lite inför schemaläggningen av idrotten!

Bra att du fick träna lite tålamod idag...du börjar bli stor nu! Kram

2011-04-27 @ 23:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0