Fredagar = somna i soffan

Hej!

Morgonstund har guld i mund, eller ska det vara mun?! Aja, har i allfall varit vaken sen strax efter 06:00, på en lördag, det ni när man för en gång skull inte behöver gå upp i ottan. Det finns förvisso två anledningar till att jag vaknade så tidigt. Anledning nummer 1: Jag somnade i soffan efter fredagsmiddagen, sisodär runt 20:30. Hade tagit på mig pyjamasen och raggisarna och bäddat ner mig under en filt för att se på teve, bla lite fotboll. Ögonlocken blev lite tunga och det hjälpte inte att maken gjorde en brasa så att det blev varmt och skönt också, jag slocknade direkt. Anledning nummer 2: Jag gör tjälknöl åt paranteserna, så den var klar strax efter 06:00 imorse, och då skulle den snällt in i sitt saltlag. Men sedan var jag inge trött när detta bestyr var klart, så jag hade fått min skönhetsömn som är så välbehövlig.

Men jag har insett att jag inte är ngn partypingla på fredagar, då är jag bara för trött. Det är som om kroppen ställer in sig på lägre varv efter man gått hem från jobbet fredag eftermiddag. Ett tag, under min handbollstid, hade vi fredagsträningar, de var rena döden. Kan säga att det träningspasset aldrig var till min fördel...

Nu kanske ni tycker att jag är en oerhört snäll dotter som gör tjälknöl till paraneserna, när de egentligen skulle kunna göra det själv. De är ju helt klart vuxna människor och är kapabla till att laga mat, båda två. Och ja, jag är en superdupersnäll dotter, nu när jag blivit äldre, kanske inte alltid varit så lätt och tass med under tonåren, men sådan är väl preskriberat. Fast jag tror nog att jag inte var så hemsk, det var ju mkt handboll och fotboll som gällde, men duster har vi haft, jag och min far. Nog om detta och nu till saken. Jo, anledningen till att jag lagar mat till paranteserna är att de ska ha middagsbjudning idag med sina Lionsvänner, jag är både kock och serveringspersonal åt dem. Jag tycker det är kul att laga mat och ännu bättre när folk uppskattar det jag lagar. De har fullt upp med att vara värdpar så yngsta dottern rycker in, nu slumpade det sig så att äldsta dottern också råkar vara hemma, så hon får också servera, men inte laga mat, det gör jag (förlåt sis...).

Igår handlade jag nya löpardoser och idag ska jag inviga dom. Enligt killen i afären kommer jag att känna löparglädjen i jämförelse när jag sprang med mina gamla. Tsss vad vet han vad jag känner, när jag springer, det brukar variera, ibland tänker jag till och med på vad jag ska äta när jag kommer hem. Kanske inte optimalt löpartänk men men. Appropå skorna så köpte jag samma modell som jag brukar, nästan, ett snäpp upp i kvalitet bara, 2000 kr fattigare... Men tusan vad jag ska springa nu....

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: erica

Man ska vara snäll mot sina föräldrar...liksom lite pay back sen uppväxttiden när man bara kostade tid, pengar och energi! :)

Jag lagar dock inte mat åt mina...hm...undras varför? De frågar aldrig...gillar kanske inte min mat. Nåväl...

Vad har du köpt för dojor? Asics Kayano?

Jag har provat massor de senaste åren men fastnat för Asics Gt 2150



Kram

2010-09-04 @ 08:40:46
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0