Änglavakt

Hej!

Jobbelijobb idag som vanligt. Så det är ju inge kul att skriva om, tro inte att jag inte gillar mitt jobb men tror mina läsare inte vill höra om orientering, basket eller handboll. Tålamodet sattes på sin spets idag annars inget annat häpnadsveckande. Så nog om jobbet!

En kollega till mig var med om en trafikolycka i helgen, vattenplaning i 90 km/h. Nära en frontalkrock och rätt in i skogen. Klarar sig mirakulöst. Kollegan och dennes medpassagerare kliver ur bilen oskadda. Samtalade idag med denne och fick höra vad som hände. Otroligt att de klarade sig, änglarna var med dom. Trots mkt smärta jobbades det, tummen upp för den tapperheten. Har ju själv krockat, många år sedan nu och inte alls lika allvarligt. Det var vinter och måddigt på vägen, ska köra om en bil, gasar och får sladd på bilen. Bilen åker över på andra körfältet (som tur var kommer ingen bil), sladdar runt och åker in i räcket på mitt körfält igen. Bilen kvaddad. Kunde köra till jobbet, chockad naturligtvis, men det gick ju bra med mig. Läskigt när ngt sådant här händer men man lär sig uppskatta livet och alla man har runt omkring sig.

Nu till andra saker, nämligen lilla Selma. Hon är ett riktigt matvrak, nyfiken och en riktig drygis (enligt de andra katterna). Maken lämnade sin frukostmacka ett oövervakat ögonblick och vips vem var inte där och smaskade på osten. Öppnar man kylskåpet och hon är i närheten, hoppar hon in för att se vad som finns. Hon hoppar upp på bordet när man sitter och äter och försöker ta ngt från tallriken. Idag lämnades smöret framme coh vem slickade inte i sig det förnöjt. Undrar vem som uppfostrat katten..... måste vara maken.....

Puss och kram på er alla

                                

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja efter den där vägen kan det hända mycket. Usch det är riktigt kusligt. Anna hade ju en vända för något år sedan också som kunde slutat illa. Men som sagt det är tur att det finns änglavakter.

2010-09-23 @ 10:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0