Nytt yrke?

Hej!

Oj vilken fin dag det varit idag, soligt och varmt. På eftermiddagen fick jag lov att byta ut långärmat och långbyxor mot shorts och linne. Blek som en albyl har jag hjunnit blivit då höstens kyla kommit, och solens strålar inte bränner på min hud. Men det är väl snyggt det med, eller.....

Har haft syster här över natten, hon var ju också med och serverade till paranteserna. Vi slöade på morgonen, åt sen frukost och tog en morgonpromenad med Dexter innan vi åktetill tåget och sa farväl för denna gång. Nu lutar det åt en Malmövisit redan i november då systerns sambo fyller jämt och det vankas fest. Så här ofta brukar vi inte ses på ett år, men jag gillar detta bättre annars blir det så långt mellan gångerna.

När systern avvinkats på tåget och maken till jobbet som biografinist idag, var det bara jag och djuren hemma. Efter en fundering blev det rensning i uteförådet. Snart kommer det ju mer kött som ska in i frysen och då är det ju bra om man kommer fram till den. Det blev så bra när allt blev upporganiserat igen där inne. Förråd nummer två får bli till nästa helg, då maken är ledig. För det är mest hans saker därinne, och det är bra att han är med, annars får man kanske skäll för att man slängt nå viktigt.

Har även passat på att fixa med min uteblommor så nu är de fina igen.

Puss och .... nej nu skojar jag bara. Måste ju berätta om igår, det vet jag att ni läsare vill veta, har hållit er på sträckbänken länge nu... Jag tror jag har fått ett nytt yrke, kock, för de trodde gästerna att jag var för maten var så god. Köttet smälte i munnen sa de. Ahhhh musik i mina öron när folk uppskattar maten och kanske skulle man ta och skola om sig, kock...hmmmm. Nåväl, serveringen gick också bra och syster fick springa mest, jag stod ju vid spisen och ugnen. Vi hade ett bra teamwork och allt flöt på utan problem. Få se när man blir anställd nästa gång som kock.....

Ikväll kom svärmor förbi med lite kantareller hon plockat på sin promenad med Dexter. Lyxade till det och gjorde mig en toast med smörstekta kantareller, mums....

Puss och kram på er alla

                

Kommentarer
Postat av: erica

Med ditt leverne har du inte råd att vara kock...de tjänar för dåligt...men...du kan ju alltid knäcka extra...Jag t ex...kan tänka mig att bjuda in dig och maken för lite "Halvåtta hos mig"...har ni nån helg över?

Kram

2010-09-06 @ 18:20:49
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0