Vintertid

Hej!

Skönt med sovmorgon idag, den extra timmen behövdes. På ngt underligt vis blir det för lite sömn under jobbveckorna ibland och denna vecka var en sådan. Det är inte så att jag ligger och grubblar över jobbet utan att jag har så mkt att göra så jag aldrig kommer i säng och måste gå upp tidigt för att hinna en massa innan själva lektionerna börjar. Skönt då att det var dags att vrida tillbaka klockan till vintertid, nu väntar jag bara på snön. Den borde ju kommma NU, när det är vintertid på klockan, kan den inte fatta det?

Skönt ska det bli med extra kort vecka och utan elever dessutom. Två dagar och som avslutas med fest. Känner mig redan redo för lite tävlingar och utmaningar, trevligt sällskap och god mat förstås.

Idag har jag pysslat lite inne, bakad matbröd år maken och städat. Det här att vara hundvakt innan vintern är ingen lek, jisses vad hunden tappar hår. Stora tussar yr varje morgon i huset så det är bara att ta fram dammsugaren och till råga på allt fullt med leriga tassavtryck, små och stora, för här är hunden inte den enda skyldiga utan de andra tre små liven smutsar också ner.

Vid lunchtajm var det dags att möta föräldrarna på en av stans tairestauranger. Men de beslöt att komma och kika på bygget först och sedan ner för lunchätning på stan. Vi käkade buffé. Man fick själv plocka på grönsaker och kött på en tallrik och sedan lagade (stekte) kocken detta medan man såg på. Gott var det och ganske lite extra gott eftersom jag själv komponerat den.

Sedan blev det lite shopping, en sideboard till köket. Maken har skruvat ihop den nu på kvällen, jag gjorde ett handtag genom att skruva dit handtagen....

På byggfronten har maken börjat satt i fönstren, jag har hjälpt till att lyfta och bära. Har piffat lite på trappen med granris så det blivit lite mysigare. Fortfarand inte ngn dörrkrans, får återkomma om det.

Kvällen har avslutats med lite muffinsbak år kollegorna, hallonmuffins med vit choklad. Blev riktigt bra...

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: erica

MInns på den tiden man tillhörde kollegorna och fick ta del av hallonmuffins med vit choklad...nu får jag gå inte till Agnetha och tigga överblivet konferensgodis...hårda karameller som inte är goda att doppa i kaffet...

Men...man få ta det goda med det onda! :)

2010-11-01 @ 21:08:47
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0