Städning och pyssel

Hej!

Satte klockan på ringning idag för säkerhets skull. Hade inte klarat av att sova bort ännu en förmiddag. Strax efter åtta klev jag och katterna upp. De käkade lite torrfoder och jag drack kaffe, såg på teve och smurfade på datorn. Efter frukost var det dags att ta itu med husstädning, som alltid blir det på helgen av någon anledning, under veckorna orkar jag inte eller kanske ska jag skriva att jag inte har lust att lägga min tid på städning då. Som sagt, städningen tog ett tag, jag till och med dammade (det händer inte ofta) och Selma var med mig och hjälpte till. Eller nja hon lekte med städgrejerna... Trist att städa (tror minsann jag sagt det förr) men nice nu när det är klart, bara att vänta tills nästa söndag, då är det dags igen....

När städningen var klar var det dags att tvätta bilen. Maken brukar tjata på mig att göra det, sedan blir han så trött över att jag aldrig gör det så då brukar han göra det själv istället. Men nu chockar jag honom och gör det själv, han är ju förvisso inte hemma men ändå.

Supersen lunch (14:30) blev det hos svärföräldrarna, skinkstek, smaskigt värre. Det enda som inte kom från de egen producerade var såsen, den där mjölken måste vi göra ngt åt. Kanske en mjölkko är lösningen....

Efter lunchen blev det städning på trappen, bort med sommarblommorna. Åkte och handlade nya höstigare saker på Blomsterlandet och planterade dessa istället. Blev finfint. Nu fattas bara dörrkransen, den ska jag binda själv, men det blir en uppgift till veckan som kommer. När uteplanteringen var klar, tog jag tag i blommorna inne. Omplantering så de hette duga. Bra att få det gjort.

Middagen blev linssoppa med räkor igen med fruktsallad som efterrätt med vaniljkesella. Nu är det soffhäng framför en nytänd brasa. Nöjd är jag med min söndag.

Puss och kram på er alla

     

     

Kommentarer
Postat av: erica

Så fint det blev!!

KRam

2010-10-10 @ 20:27:17
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0