Sköna söndag

Hej!

Dagen började som alla andra dagar med två koppar kaffe, sedan är jag människa igen och redo att möta dagen. Det gjorde jag och Dexter på en kylig morgonpromenad. Friskt ute men vi trivdes. Väl hemma igen väntade frukosten, gott värre, älskar frukostar, det bästa som finns. Sedan var det dags att ta itu med strykningen som blivit över från gårdagen. Inte det roligaste som finns men måste göras. Om jag strök oftare och tog hand om den rena tvätten snabbare (än att vänta sisådär två veckor), skulle ju bördan och tristesen bli mindre. Kankse tåls att tänka på inför kommande veckor.

Har bakat idag, fikabröd. Jag har fikavecka i C-laget och de kräver arbete. Det är ett gäng sötälskare så det är bara att baka på, senare i veckan blir det även matbröd som även uppskattas. Måste bräcka Märsan som hade sin vecka nu, hon bakade till varje dag, ny kaka... Jag ska vinna!

Grytor har det ätits idag. Till lunch blev det indisk kycklinggryta med ris och till kvällen köttgryta med potatis. Bra betyg av maken, som alltid, så jag är nöjd. Jag har ju sagt förr att jag är bra kock...

Nu ska det bli soffhäng och filmtittning, kanske rent utav somning i soffan. Filmen igår, eclipse, långdragen men endå ska jag envisas och se den serien av filmer. Tyckte likadant efter andra filmen, New moon, men har man börjat kolla så ska jag titta färdigt. Sista filmen kommer november 2011....

Puss och kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0