Jag och godispåsen

Hej!

Oj vad länge jag sov idag. Vaknade av att någon knackade på dörren, det var svärmor, och då var klockan halv elva- Vet inte när jag sov så länge, skam på torra land att sova bort förmiddagen.

 Det blev snabba ryck vill jag lova. Kaffe medans sminket kom på plats och ingen frukost. In i bilen och körde till Borlänges Second hand affär Emmaus. Den stänger tolv på lördagar så därav att jag fick lov att skynda mig. Skulle kika på saker till vårt friluftsliv, hittade lite vad vi behövde, billigare att köpa på detta vis. Det gäller att vara ekonomisk i dessa tider...

Vidare till Dollarstore, men nada där. Sedan blev det en tur till maserhallen för lite handbollstittning. Hade några elever som skulle spela så passade på att kika lite för att kunna se vad de behöver träna på. Efter matchen bar det iväg till stan och jaga present till maken, kikade och kikade men fann inget. Jo till mig.... Det jag skulle ha skulle inte komma in förrän i november, får bli julklapp istället då, så nu var det bara att leta vidare.

Tillbaka till maserhallen för en ny match med nya elever, återigen för att se vad som behövs tränas på. Efter detta åkte jag till Biltema. Köpte tre bra saker till hemmet. Man skulle kunna tro att Biltema bara har med bilgrejer att göra men jag tror det finns minst av sådana saker på affären. Avslutar min roadtrip på kupolen. Finner en present till maken, yes. Blev inte riktigt som jag tänkt mig men bra ändå.

Väl hemma släpper jag in Selmis som varit ute i flera timmar själv för första gången. När jag åkte på morgonen  eller tja det var snarare senförmiddag så vägrade hon gå in. Hon kom glatt skuttande när jag ropade, sedan hon kommit in har hon legat i soffan och sovit.

Linssoppa med räkor till middag (får passa på när maken inte är hemma) och nu är det godispåsen och jag. Har även två tidningar och en sprakande brasa, teven visar någon film. Nu ska jag bara softa i soffan, ahhhh.....

Puss och kram¨på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0