En misstänkt tjuv

Hej!

Igår var det disco. Mina åttor anordnade detta. Först var det smådisco årskurs 1-3, oj vad de var små och oj vad många de var och oj vad de for runt. Jisses jag blev helt slut att bara titta på dom. Men mina elever var suveräna med de små, en stor eloge ska de ha för de. Sedan var det dags för lite äldre barn, årskurs 4-7. Var bara med i början men hann stoppa några elever som inte skulle vara där. Varför vill man som årskurs nia komma in på ett disco för årskurs 4-7? Förstår inte.... Hoppas innerligtr att detta gick bra och att inga obehöriga kom in. Viktigt med bra rykte om man ska kunna ha disco igen.

Idag har det städats inne (som vanligt på lördagar) och maken har pysslat med bygget. Jag hittade massor av saker under våran säng, en del saknade faktiskt......

     

Ni ser ju själva vilka fynd jag fann, Min skrubbvante från duschen, min ena toffel, en torkad cilifrukt från köksfönstret, svärmors bilnyckel från köksön och så en massa leksaksmöss föstås. Jag misstänker vem denna tjuv är, en person som är överallt där hon inte får vara, Gissa.....

     

....jo lillla Selma. Nu sitter hon i vårt enda träd och jagar fåglar. Smart att sitta på fågelholken och vänta....

Nu ska jag ta och gå ut och se vad som man kan göra, vågar knappt fråga maken om han behöver hjälp.

Puss och kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0