Protect your tail

Hej!

Första lektionen idag hade jag en bunt tyska handbollspelare, inklusive mina egna bollirare. De är här en vecka och lirar handboll, ett utbyte som Avesta Brovallen handboll brukar göra varje år. Såg faktiskt några av de förra året då de hälsade på, deras tränare var den jag kom ihåg mest av, kanske för att det är honom jag pratat med. Tyska kan jag inte så jag fick spetsa till engelskan. Protect your tail startade vi med, akta din svans om ni inte förstod min engelska, det fungerade strålande och de förstod vad jag menade.  Sedan blev det knivigare, vi skulle göra en kull lek och man kan skydda sig genom att hoppa upp i famnen på en annan. You can protect yourself by jumping up in the.... där fick jag lov att visa med en elev för jag inte fann ordet... on another person. Do you understand, yes... Let´s go.... Ja, ja vilken tur att man inte blev språklärare... Sedan var det dags att köra ett pass i gymet. Då gjorde jag det lätt för mig och lät mina elever ta hand om tre-fyra tyskat var och köra ett gymprogram med dom, så att även de fick träna sin engelska...... Jag vet, lite elakt men jag gick faktiskt runt och förklarade lite övningar jag med....

Efter dagens måndag blev det en löptur på spåret vid skolan. Härliga fem kilometer i höstvädret, gott för själen och humöret.

Maken skickade ett mms under dagen, då han visade att han skjutit sig en älg idag, hans sjätte under sin tid som älgjägare. Duktig make...

              



Oj glömde nästan. Igår ringde en av ledarna i A/B handboll som håller i tyskutbytet för att försäkra sig att det gick bra att de var med mig på två lektioner. Hon avslutade samtalet så här;
Hon: Jag måste bara få säga en sak
Jag: Jaaaa....
Hon: Du gjorde ett fantastiskt nummer på julshowen, när du sjöng den där låten...
Jag: Åhhhh, tack...

I´m still going strong.......

Puss och kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0