Bygget är igång igen

Hej!

Bygget är igång igen för idag kom äntligen snickarna. Så en vägg är nu på plats. Genast börjar jag fundera på inredning, men dit är det långt kvar.....

    

Idag på jobbet var det dags för lite friluftsliv igen, nu med två åttor. Lite annat upplägg och lite längre dag. Superduktiga elever som jobbade i grupper hela dagen, surrade trefot, gjorde eld och samlade ved i massor,  lagade mat i en gryta som skulle hängas på trefoten, lagade även en del av maten på triangiakök, gjorde pannbröd på en morika, organiserade diskning och undanstädning samt körde NTA. Tummen upp för denna dag och alla toppen elver som var med idag. Tack även till kollegorna Mats och Elisabeth som var med under dagen.

Var så glad och lycklig när jag kom till skolan efter denna dag att jag fick lov att gå upp och berätta detta för chefen och bjuda med henne nästa vecka. Hon blev glad och tackade för inbjudan och bokade in detta. Kul att chefen vill se hur vår verksamhet går till och hur duktiga eleverna är. Tummen upp för det med!

Nu på kvällen har jag förberett smörgåstårtan till morgondagens förstartskalasfirande av maken. Nu kan den götta till sig i kylen till imorgon.

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: erica

KLart jag vill! Tack för inbjudan och för att du delar med dig av glada saker i din vardag!

Kram

2010-10-21 @ 07:35:50
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0