Nyklippt

Hej!

Imorse var lilla Selma borta. Den minsta kurrmaskinen fanns inte i sängen och hur mkt vi än lockade kom hon inte. Vi började leta och fick hjälp av gammelkatterna (nog för att de inte tycker att hon är det bästa som finns, blir även de bekymrade när flocken inte är samlad). Maken påstod sig ha lagt lillla Selma i sängen när jag gick och lade mig, men det har jag inget minne av... Jag fick lov att tillslut fråga, när vi inte hittade henne någonstans, om han inte släppt ut henne. Näe, fick jag till svar. Men jag var ju ut i utbyggnaden och kollade en sak.. Snabbt gick han till dörren som leder ut till utbyggnaden och vips kommer lilla Selma inspringande därifrån. Oj då, sa han, hon måste ha smitit ut utan att jag hann se. Japp, kvick är hon den lilla katten. Men ikväll ska jag se till att hon är hos sin matte när hon ska somna.

    

Körde fömiddagsträning idag och en tripp till solarieöarna. Nice var det. Efter denna uppfriskade förmiddag gick jag spontant till en frisör och frågade om det fanns en klipptid. Och japp, det fanns det. Tio minuter senare satt jag ner i frisörstolen och blev av med kalufsen. Nu var det snarare en trimmning av den frisyr jag redan har, lite mera uppklippt och de slitna topparna är nu borta, samt mitt svedda hår som jag fick under senaste friluftsdagen. 

    

När jag kom eh hade mitt efterlängtade klassikerdiplom kommit. Ivrigt sliter jag upp kartongen och blir lite besviken över att det är så litet och att ramen är blå. Hade förväntat mig ett diplom i A3 men fick ett i A4, och ramen, blå, vem vill ha det så... Men mitt lilla bevis på det gjort i allfall...

    

Sedan till kvällen var det volleybollmatch i korpen mix. Det gick SKIT! Vi förlorade, piss.. (förlåt mamma och pappa för mitt språk...) För egen del gick det sådär, har presterat bättre men jag var långt ifrån sämst. Att man inte inser att man inte har på en volleybollplan att göra. Bita ihop är vad jag får göra, för att det inte ska slinka ut en groda ur munnen. Nya tag på söndag, då jäv......

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad gäller folk som hör hemma på en volleyplan när det är match...couldn´t agree more...

Så arg inombords att jag fick andnöd...

Man ju åtminstone se arg och besviken ut för att man missar och försöka prestera bättre nästa gång...

Inte glatt le och fnissa lite :(

2010-11-05 @ 08:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0