Kvinnlig charm

Hej!

Idag var det dags för den första besiktningen på min bil, kära panacottan. Tvättade den igår så den skulle vara ren och fin. Varför gör man det egentligen? Snofsar till bilen innan man ska få den granskad, för det är ju inte så att man får en stjärna på besiktningspappret för att man har en rentvättad bil. Konstig man är. Passade på att titta mig omkring för att se om ngn bil inne på besiktningen som var lortig, men icke, alla glänste och inte en smutsig fläck så långt mitt öga räckte. Jag inte bara piffat bilen utan mig själv också, tänkte att det kunde ju inte skada. Han var trevlig min beiktningsman, bjöd på kaffe och talade noga om för mig vad han gjorde med bilen. När det var dags för den sedvanliga körturen, fick jag vänta i ett annat rum, han sa att jag åkt sådana här vändor förrut och behövde inte följa med. Bilen gick prickfritt genom besiktningen, förutom tutan förstås, den strejakade när han testade den. Jag fick men ett leende förklara att man får lov att dunka på ratten innan den fungerar. Det blev bara en liten notis på pappret, om signalhornet. Glatt åkte jag därifån, 300 kr fattigare förstås....

Åkte till Kupolen för att kika lite. Hittade den lilla svarta till nästa helgs 40-år fest i Malmö. det blir en intensiv helg. Vi blåser ner på fredagen, party på lördag och hem igen på söndag. Blir härligt med lite hotellvistelse och att få träffa syrran förstås. Passade på att byta batteri i en av mina klockor på Ur & Penn idag, och hör och häpnad slapp jag betala. Kan detta bero på att jag var så oerhört trevlig eller att de har en policy på att de fem första kunderna som ska byta batteri i sina klockor får det gratis. Jag skiter i vilket, jag slapp betala....

På kvällskvisten har jag kört ett spinningpass. Gött att få svettas rejält.....

Puss och kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0