Jag vet var ni håller till

Hej!

Nu ska jag faktiskt ta och klaga. Det är ju min blogg och kan alltid hoppas att mitt ord sprids vidare. Det gäller Borlänge Energi. Nötterna som tömmer sopor här varannan fredag glömde så lägligt våran tunna i fredags. En överfull tunna står nu här på Utendal 52 och vill tömmas, brännbart är det så ni vet, ni missade ju den. Svärfar som var hemma i fredags ringde såklart och påtalade detta (han sa nog inte nötterna som tömmer sopor, han är mer uppfostrad än så). Det man får till svar är; Hade ni verkligen tunnan ute? Ni hade inte glömt ställt ut den eller ställt ut den försent? Inget gehör, men vad trodde man. De kan ju påstå vad som helst, att tunnan inte alls stod ute. Men sidu där har ni fel. Svärfar ställde ut tunnan i torsdagskväll och jag kollade att tunnan stod ute vid halv 05:30 på fredag morgon. Så den stod där den skulle, ni missade, ni gjorde fel, kom och töm den nu! Jag vet ju var kontoret är, man kanske skulle dumpa lite soppåsar där.....

Nog om detta. När jag kom hem idag så var golvet upprivet och borttaget i tvättstugan och pannan uttagen. Nu har vi ingen värme eller varmvatten. Kyligt värre kan det bli eller kanske snarare friskt. Värre blir det faktiskt att duscha. Nya pannan kommer förhoppningsvis in i slutet av veckan, då ska även golvet i tvättstugan vara lagt. Vill man få fint får man stå ut lite....

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ge er inte! SOpor vid deras kontor är en bra idé! Och duscha...det kan du göra på ditt arbete! Där finns det värme så det räcker, i alla former! Match ikväll. Tagga! Kram

2010-11-16 @ 06:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0