Höstlov!

Hej!

Nu är det höstlov. tjobidoooo för det. Skönt att få vara ledig några dagar. Här ska njutas och laddas batterier så man är på topp ända fram till 22 december då det är julavslutning. Appropå julavslutning så brukar några av oss lärare ha en julshow, som jag tror är väldigt uppskattat på skolan. Snacket bland oss som är med har börjat, vad ska vi ha med i år? Tips och idéer mottages gärna. Det som känns lite trist är att vi har folk som slutat på skolan eller fått nya positioner så de kommer kanske inte vara med. Vi måste raggar lite nytt folk och gärna mer gymnasielärare som av någon anledning inte ställer upp på detta i lika stor utsträckning. Vi får se hur det går. Men mer nummer för mig då... antar jag....

Igår var det personalfest. Och vilken fest det var, halleluja! Chefen och lillchefen hade anordnat detta suveränt. Superbra tävlingar, måste komma ihåg dessa tills jag själv ska ha fest nästa gång, i allfall konceptet. Då kanske ni undrar vad vi gjorde, jo vi fick en massa mat och dryck som det skulle smakas på och lista ut vad det var, olika ingredienser osv. Bra tävling och kul.... Till middagen hade varje arbetslag fått en uppgift som de skulle utföra, det klarade alla galant. Glatt och högljutt var det under ätningen, undrans vad personalen som jobbade tyckte om det. Avlutningen var i puben på stället vi var, där  spelade ett band, the orchestra, suveränt bra. Vilken fantastisk röst sångaren hade. En musiktävling var det med bandet, svår men alltid kul när det är tävlingar med musik inblandad. Blev sent innan jag kom hem, det är så svårt att slita sig när man har så trevligt. Halv två körde jag in på uppfarten hemma, så iadg är jag lite trött men nöjd efter en supertrevlig kväll men kollegorna....

Puss och kram på er alla

       

       

       

       

        

       

Kommentarer
Postat av: erica

ha ha...härliga bilder! Roligt igår! Trött idag.

Kram

2010-11-03 @ 11:08:19
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul var det på festen! Hoppas att det blir fler sådana. :-)

2010-11-03 @ 22:19:28
URL: http://igelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0