Fullspäckad helg

Hej!

Länge sedan jag skrev kära läsare, så bloggen har fått vila då det varit fullt upp hela helgen. Men nu är jag tillbaka och redo att sammanfatta helgens äventyr. Låt oss börja med fredagen. Maken var ju ledig och tillbringade dagen ute på bygget. Jag städade undan efter hårbollen Dexter eftersom svärföräldrarna skulle komme hem till kvällen från sit Sydafrikatripp. Hur kan en hund fälla så mkt hår? Jisses, mkt var det och överallt var det, trots mer damsugning än vänligt under hundvaktstiden. När jag städat färdigt blev det en tripp till Fågelmyra och slänga skräp. Inte så mkt folk denna gång, så det var skönt. Hemma igen blev det lunchlagning och sedan piffning inför turen till Avesta och Fabriksgatan. Bra service på Fabriksgatan, rekomenderar det varmt. Så fort vi kom innanför dörren hade jag ngt att dricka i handen och snacks på bordet, me like.

     

Maten var supergod, tre rätter så man var som en boll efteråt. Rund och mätt... Se så smaskens huvudrätten var.

     

     

Efter all mat var det dags för lite spel. NE, jvla skitspel.... Jag och maken var i samma lag och det gick inte bra. Nog om det.

     

Efter NE blev det ett spel för mig, Sing Star. Kulelikul. Värdinnan valde att spetsa till tävlandet lite. Bilden talar för sig själv...

     

Det blev Singstar fram till halv fyra på morgonen, jag och värden satt och duellera. Viktigt att säga att jag vann alla utom en. Maken blev uttråkad och somnade på soffan, värdinnan gick och lade sig men jag, jag hade kul... Dagen efter fick man en fantastisk frukost och såg samtidigt på förra årets julshow. Inte illa men man har blandade känslor att se sig själv agera och sjunga. Kanske bra att låta bli..... Sedan blev det kortspel för att fördriva tiden innan det gick att sätta sig bakom ratten för hemfärd. Kul med kortspel, det blir allt för sällan. Glada och nöjda lämnade vi Fabriksgatan runt två tiden på lördagen. Tackar och bockar för en supertrevlig vistelse.

     

Hemma igen blev det mat hos Sydafrikaresenärerna. De hade haft de kanonbra. Nu väntade bygget! Helst hade man viljat slänga sig på soffan och käka godis men men. Isoleras skulle det göra....

     

     

Sedan skulle plast upp utanpå isoleringen, det gjorde maken.

      

Selma var också med. Hon lever lite farligt men som tur var, var inte sladden i.

     

Idag söndag, sista dagen på höstlovet, har det också hänt massor. Förmiddagen blev ägnat åt tvättvikning, toalettstädning och köttgrytelagning. Sedan förstås volleyboll. Chefen ringde på morgonen och talade om att det var en annan tid än vad hon sagt, snacka om att jag fick bråttom. Får erkänna att jag inte körde lagligt, då hade jag inte hunnit fram i tid, nu hann jag precis. Rusade in i gymnsnastiksalen precis när startvisslingen gick. Vi fölorade såklart. Ska ta mig en funderare om det är värt detta, att stanna sena dagar i Avesta samt åka dit även på helgerna, hmmmm.  Idag bidrog jag inte till mkt, inget fungerade. Blir för frustrerad. SUCK! Ska nog ta och satsa på mitt Öppna Spår istället och den träningen... Blir ingen volley till veckan som kommer i allfall...

Hemma spikade maken panel och hade extra hjälp att Johan och svärfar. Vad bra det blir när panelen kommer på plats, man ser liksom hur det kommer se ut. Färdigmålad panel till råga på allt. Bara det bästa för oss....

     

     

     

     

Imorgon blir det jobb igen...

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: erica

Har lite att kommentera idag märker jag...

1) Du behöver inte fundera längre! KLart du är med på volleyn...har du förlorat i handboll i två säsonger kan du förlora med oss en termin!

2) Tack för alla snällheter kring festdygnet. Ni är våra favoritgäster ju! :)

3) Heja heja för husbygget. Duktiga ni är. Det blir kanon!

Kramar

2010-11-08 @ 19:57:34
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0