En helt vanlig söndag i Utendal

Hej!

Lite sovmorgon blev det ju som jag skrev i förra inlägget. Efter frukost blev det saffransbak, två sorter. Lussebullar såklart och en enklare saffranskaka- Ett tips för lussebullarna är att baka dom på kesella, då blir de extra fluffiga.

     

Sedan var det dags att göra en söndagsstek. Gotteligott blev det med sås och potatis till. Vi brukar turas om, svärisarna och vi, på helgerna att laga mat, blir lite trevligare så. Högsta betyg av svärmor för såsen, som innehöll både rödvin och grädde.....

     

Medan jag pysslade med bak, matlagning, städning, tvättning och strykning av kläder pysslade maken och svärfar med bygget. Grannen hade lånat ut sin skylift så arbetet flöt på som en dans. De är duktiga maken och svärfar.

     

Den snygga tillfälliga dörren vi har på utbyggnaden kommer från en bostadrättsförening på bullermyren, en gammal tvättstugedörr. Fin text man läser när man går in i nybyggnaden.

     

Jag har även passat på att börja jula till det här hemma. Har börjat bytt till juldukar och var snubblande nära att ta fram stakarna också, men de får vänta tills nästa helg. Men det är ju så fin i fönstren. Jag gjorde två julgrupper istället för att öka julstämningen hemma.

    

Har afrodansat ikväll, det var svettigt värre. En ny koreografi som var snabb och med mkt olika skutt, samt lite skaka rumpa och höft. När jag kommer hem står maken och svärfar fortfarande och jobbar, på gavel nummer två. Mörker är inget hinder från att arbeta.

    

Bjöd arbetarna på tacos som avslutning på dagen. Nu har jag en arbetare som är väldigt trött i soffan brevid.

Nu blir det lite soffhäng innan det är dags att sova och kliva upp till åter en måndag i jobbets tecken.

Puss och kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så härligt när julen börjar komma. =)

2010-11-23 @ 16:31:50
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0