Back from Malmö

Hej!

Tillbaka i Utendal efter en snabbvisit i Malmö och Rogers (syrrans sambo) 40-års fest. Det blev en helg med 16 timmar i en bil. Trots att man vilat mkt i bilen, typ sovit om man inte kört, så är man trött och hängig som en säck potatis. Jisses vad jag ska träna till veckan...

Färden till Malmö startade på fredag vid halv fem. Jag slocknade direkt i bilen, resan till Örebro har aldrig gått så fort. Vi turades om att köra och jag lottade till mig sista sträckan. En sträcka med härlig motorväg så det var bara att gasa. Framme på hotellet (i vanliga fall slaggar vi hos syrran men nu med tanke på festen
 och andra ditresande gäster tog vi hotell) checkade vi in och somnade dirket vi lade huvudet på kudden. Hotellet var helt okej, ett Scandic hotell men bra rum men lite slitet. Frukosten fick 4 plus av 5, saknade brieosten.

   

Lördagen startade med sovmorgon och sedan frukost. Syrran och Roger kom och hälsade på och käkade frukost med oss, sedan bar det av mot ett köpcentrum för att fördriva tiden lite innan själva festen. Det blev lite shopping (maken mest faktiskt) och lite kafferast på Espresso house.

   

   

Lite vila och slötittande på teve på hotellet blev det innan det var dags för fest. Uppiffade till max anlände vi till festlokalen först. Det gäller att vara i tid!

   

  
   Se så fin maken är...

Maten var superb, buffé där man fick plocka lite av varje och hur mkt man ville. Tårtorna var specialdesignade efter Rogers stora fotbollsintresse samt efter hans jobb. Och de var riktigt smaskiga.

  

  

Vi ville ge födelsedagsbarnet en riktigt fin present när han fyllde år, jag tror han uppskattade den.

  

Roger är ett stort Malmö FF fan så ni kan nog förstå minen. 

Söndagen har bestått av bilfärd. Vi tog lite sovmorgon förstås, go frukost, en snabbvisit hemma hos syrran och sedan hemfärd till dalom. En snabbvisit kan man kalla det, men en trevlig sådan, som alltid när man hälsar på i Malmö.

Måste avsluta inlägget med en kommentar jag fick av en elev i fredags efter lektionen;
'Tina, jag tycker om att ha idrott med dig' 

Puss och kram på er alla

 












Kommentarer
Postat av: Milla

Himla kul att ni kunde/ville komma ner, även om det bara var en snabbis.

2010-11-16 @ 11:23:12
Postat av: Eldarvera

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2011-03-08 @ 09:38:03
URL: http://eldarvera.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0