Vilken härlig dag att vara idrottslärare....

Hej!

Jisses vad trött jag var när klockan ringde imorse. Det kändes som jag var bakis (nu kommer jag knappt ihåg hur det känns, dricker så sällan..), men väljer man att lägga sig på tok för sent innan man ska upp tidigt för att rasta hund och åka till jobb, så mår man som man förtjänar. Mindre än fem timmars sömn räcker inte för mig. VAcklade mig upp till en pigg hund, på med kläder och ut på promenad. Med bra musik i öronen och solens strålar vaknade jag faktiskt till och ännu mer när jag fick mitt morgonkaffe. En sak som jag borde lärt mig vid mina trettiotre år, slarva inte med sömnen, tänk jag lär mig än.....

Vilken fantastikt solig dag det var idag. Hade klätt mig på tok för varmt och fick göra ett klädbyte vid lunch, på med shorts och linne. Vilken härlig dag att vara idrottslärare, att ha privilegiet att ha lektioner utomhus, så man kan få ta del av solen samt glada elever som lever upp lite extra när det är fint väder. Chefen kommenterade detta idag och tyckte att vi skulle få löneavdrag sådana här dagar. Undrar om vi kan få lönepåslag de dagar vi är ute och det regnar, blåser och är isande kallt, då vill ingen byta jobb med oss....

Var på ett möte idag, då kom idrottsämnet upp. Hon som pratade påstod att ämnet är ostrukturerat, ag blev så häpen av kommentaren att jag kände att jag stannade till i min rörelse och bara tittade på henne. Kanske rentutav blev det en blick som betydde mer än ett ord. Jag tror hon märkte detta och försökte rätta till vad hon sagt. Jag bet ihop, tänkte att detta var inte tillfälle att ta strid. Tänk vilket kliv upp på den moraliska arenan, chefen borde vara stolt....

Blev lite träning idag, ingen cykeltur som jag tänkt. Kom hem senare pga av mötet och då var jag både supertrött och superhungrig, och hade ingen lust att sätta mig på en cykel i två timmar. Käkade, drack kaffe för att piggna till, tog sedan på mig löparskorna och tog med mig Dexter på en löptur. 6 km blev det, bättre än ingenting. Skönt att jag bet ihop och tog tag i träningen, välbehövlig. Klapp på axeln på mig själv....

Puss och kram på er alla

                                          
                          Ibland är man lite trött.....

Kommentarer
Postat av: erica

Cred för att du bet ihop...löneavdrag för varje soldag du står i linne och shorts en hel dag...i höst...vanlig lön...



:)

Kram och bra jobbat med löpning trots sena mötet!

2010-05-18 @ 21:40:35
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0