Dop, kalas och trädgårdmöbelsrenovering

Hej!

Lite skolk från bloggen igår men var för trött när jag kom he, stupade direkt i säng och somnade innan huvuvdet landat på kudden. Vad var det då som gjorde att jag somnade ovaggad igår (fast det gör jag varje natt, somnar bums jämt...), jo detta....

Var uppe med tuppen, klockan 07:00, eller egentligen är det ju inte så tidigt om man jämför när man går upp när man jobbar. Drack kaffe och förberedde inför pajlagningen som skulle ske alldeles innan avfärd mot Avesta och lilla Eddies dop. Efter ett evinerligt hackande  åts det frukost och sedan var det dags för en cykeltur. 4,5 mil blev det, lagom förmiddagstur om man sedan ska bort. Maken hade bytt sadel på racern så nu gick det bra att sitta, inget ont i baken alls. Efter cykelturen blev det pajlagning, två stora tacopajer som  skulle räcka till tjugp personer. In i duschen, en snabb matlådelunch (insåg att jag inte skulle stå ut innan det blev mat på dopet) och sedan piffning och påklädning inför dopet. Dopet var fint, mkt fin solosång och lilla Eddie var en solstråle under hela akten.

         

 Efter dopet var det dags för lättare förtäring och fika. Jag hade ju som sagt bidragit med min eminenta matlagning och gästerna gillade min paj, det tog slut först =) (Ja, jag vet... jag kanske ska vara lite mer ödmjuk...). Det som även hände var att jag blev köksansvarig. Det började med att jag organiserade ut maten sedan var jag fast där, i köket.... Tillställningen i Krylbos församlingsgård tog lång tid, blev lite stressad då vi skulle på kalas på Fabriksgatan till klockan 18:00. Skippade fikat då jag insåg att jag snart skulle äta mat igen (hade faktiskt fått lite rast i kökstjänsten och suttit i tio minuter och ätit lite paj) men maken och jag kunde inte gå mitt i paketöppningen, sånt är oartigt. Tiden tickade och vi väntade.... Tillslut var alla paket öppnade och vi kunde tacka för oss och skynda oss vidare till nästa stopp...

         

Oj vad vi var försenade, hela tjugo minuter och vi hade blivit efterlysta av köksansvarige på Fabriksgatan. Shit, tycker inte om att komma försent. Men inga sura miner när vi väl kom på plats, bara glada miner och välkomnanden (vilken tur....). Nu dukades det up en trerätters middag och vi som var så utsvultna. Maten var supergod. Fantasik förätt, supergott kött och smaskig efterätt, sedan var jag proppmätt. Värdinnan ställer då fram godis.... Men erfaren som man är på ätandet, så var det bara att öppna godismagen och sedan var det bara att hugga in.... Kvällen avslutades med kortspel, jag vann naturligtvis inte...Nedrans val av kortspel.... Supertrevlig kväll, som alltid tillsammans med personerna på Fabriksgatan. Vissa av oss mådde dock lite sämre än oss andra och fick hosta lite i toaletten, men att erkänna detta gick inte......

         

Idag har jag vart lite trött, trots att det var jag som körde. Dagen började med att jag rengjorde ugnen. Vilket j***a f*****g pissarbete (ursäkta alla för mitt språk men fick lov att understryka vad jag tyckte om att göra rent i ugnar...). Anledningen till slitsamheten med ugnsrengörningen må väl vara att jag inte gör rent så ofta och samma visa som ovan varje gång. Man kanske ska bli ordentlig och rengöra lite oftare, det borde ju minst sagt underlätta....

Sedan var det dags att renovera trädgårdsmöbler som inhandlats på auktion. Fram med värmepistolen och en skrapa. Terapiarbete.....

         

Slipning och sedan på med första lagret med färg. Fint blir det!

            

Puss och kram på er alla


Kommentarer
Postat av: erica

Älskar mina nya smycken! TACK snälla! Haft hela dagen i skolan...jo då...sån tuff rektor ni har! :)

Duktiga du...utemöblerna ser jättefina ut! Kram

2010-05-10 @ 21:42:03
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0