Raggarbilar överallt

Hej!

Idag blev det en cykeltur till Mockfjärd och tillbaka, 8,2 mil. Pappa var hemma när jag kom så det blev lite småprat innan jag begav mig hemåt igen.

Det var en upplevelsetur idag. När jag cyklat en mil la Ipoden av, slut på batterier - kul! Strax efter det hörde jag hur det surrade i hjälmen och fick panik, av med den snabbt och såg man på, jag hade fått besök av en geting. Ruska bort den och sedan försöka få på sig hjälmen utan att stanna cykeln, det gick tillslut.... Såg blommande liljekonvaljer efter vägen. Fick tankar tillbaka på den tiden då jag plockade dessa sommarblommor till fröken på avslutningsdagen. Varför får jag inte handplockade blommor av eleverna? Ja, just ja... jag jobbar på högstadiet....
Det var mkt trafik på min cykeltur idag. Det var ngn raggarträff och hur mkt raggarbilar som helst. Bärs, hög musik, jubel, brylkräm osv i massor. Dessa bilar skapade lite av en kaos på vägen för resten av oss. Någon hade nämligen lagt ut en tipspromenad efter vägen, för raggarna, i sina bilar... Men vem kommer på att lägga ut tipsfrågor alldeles brevid vägen, utan vare sig en avfart eller så. Detta resulterade i raggarbilar mitt på vägen och de som satt i.... Idioti!

                                

Trots lite störningar på vägen gick det bra att cykla idag, inget blodsockerfall och benen kändes starka. Medelhastigheten idag låg på 26km/h, det är jag nöjd med. Imorgon ska jag försöka ligga högre, vi får se hur det går....

                               


Efter cyklingen blev det ingen rast och ro. Det blev matlagning, gräsklippning och rabattrensning. Sedan kom regnet och jag fick gå in och äntligen slänga mig på soffan. Nu väntar jag på thaimat, ska bli gott.....

Puss och kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0