Ibland kan inte vi lärare tänka själv

Hej!

Idag har vi fått lite tillrättavisning. Eller vi kan säga som så att vi inte tänkte så långt. Ibland fungerar lärare så, att får man det inte serverat rätt framför näsan utbryter det masspanik. Ingen visste ngt, vi hade ju inte fått ngt mejl.... Förvisso ringde inte någon för att ta reda på vad som gällde, det var ju en lätt sak att göra. Eller varför inte kolla på den sidan som det brukar informeras om saker och ting, nu menar jag inte mejlen, men ingen gjorde det heller. Så nu blev det lite felhandlande, jag erkänner att jag kanske inte fattade rätt beslut. Nästa gång ska jag titta på alla ställen, mejl, informationssidor och sedan ringa om jag inte känner att jag fattad vad som gäller. Så dumt att allt kan bli så fel, när det är så lätt att att göra rätt....

Har även haft samtal med lite elever idag. De var inte så glada att vissa saker kanske inte blir som det alltid varit. Försökte förklara hur det låg till och vad som kommit upp i andra samtal, hur vissa har känt sig och hur en viss oror sprider sig när det närmar sig. Att det tidigare år inte sköts och man brutit sina löften. Ett av svaren jag fick var att varför får lärare och inte vi..... Vad svarar man då?

Nya tag imorgon, då ska jag vara speaker på skol-dm i fotboll. Kanske skulle man ta och riva av du gamla du fria....

Puss och kram på er alla

            
              Snart är det dags igen......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0