Vår eller vinter?

Hej!

Var tusan tog solen vägen. Det har vart strålande väder i flera dagar och igår kunde man njuta av fulla drag i solen. Snön hade börjat smälta och takdropp var en njutning för både ögat och örat. Torra vägar att köra på, våren var på väg. Och imorse när man vaknar då snöar det. Jag trodde inte att det var sant, va f-n, det var ju nästan vår. Vet att det alltid blir bakslag, att snön kommer igen men ändå, jag vill ha vår. Nu kanske ni tycker att det låter konstigt att jag vill bli av med snön efter att jag hyllat snö och kyla hela vintern. Men nu är även jag mättad, kan bero på att jag nu kört Öppet Spår och behöver inte mer snö här hemma att träna på. I Sälen får snön ligga kvar ett tag till så man kan åka dit och åka lite slalom när andan faller in. Ska dit på påsklovet, det ska bli nice. Men vår här hemma vill jag ha nu!

Igår var jag och maken i Falun på Skidpelen och hejade på våra svenska deltagare. Det gick inge vidare för svenskarna trots alla påhejningar. Det var mkt folk och tittade, lite över 13000 på Lugnet Skidstatium och i skogen runt om. Vissa med mer utspökade utstyrslar än andra. Kul att se skidåkarna på nära håll och härligt att det var strålande solsken.

På kvällen kom lille Eddie med föräldrar på besök. Han är bara för söt och go....

Puss och kram på er alla 


      
                    Jag och Kalla - vi båda njuter i solen i Falun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0