Törnrosa

Hej!

Igår var jag tröttare än tröttast. Tillbringade dagen i soffläge, mestadels sovandes. Skönt det med ibland, ovant för mig. Vanligtvis blir jag rastlös sådana dagar, men inte igår. Fredagskvällen avslutades nästan i ottan på lördagen så min trötthet kanske inte var så konstig, det blev endast några få timmars sömn. Tröttheten späddes säkerligen på av att jobbveckan vart intensivare än vanligt. Läxa till den kommande veckan är att lägga mig tidigare så jag får min sömn, inte slarva, det håller inte i längden.

I fredags kom storfrämmande från Avesta, bästa kollegan (eller jag kanske får säga vän numer då vi inte är kollegor så många timmar längre...) med sambo. Punktliga till tusen, så maten var inte färdig när de anlände. Men det blev som ett  matlagningsprogram, live, ungefär som halv åtta hos mig. Maken och jag stökade i köket medans de studerade vår matlagning. Menyn vi bjöd på var carpaccio på älg (stavas det så....), harsadel och panacotta, en riktigt lyckad måltid om jag får säga det själv. Hade förvisso glömt grönsakerna men det gick bra ändå.

Kvällen fortsatte med kortspel, run of nine. Spelet kan vara både frustrerande och glädjerik. Jag vann en gång, första omgången (och det är ju den som egentligen räknas... då är man som mest taggad...). Kvällen blev sen, läggdags strax före 03:00, och detta betalade sig dagen efter.

Några få timmars sömn blev det. Sedan var det dags att gå upp och städa i köket och göra frukost åt gästerna. När frukost var avklarad och gästerna avvinkade slocknade jag i soffan, gisses så trött jag var...

Så dagen igår, som jag skrev, tillbringades i soffan. Idag ska jag vara mer aktiv, bla med träning...

Puss och kram på er alla

                                          

Kommentarer
Postat av: erica

Det är INTE första omgången som räknas! Det är den sista, när alla är uppvärmda, när de ringrostiga hunnit komma ihåg regler och spelstrategi!!

Och den vann jag!

:)

kram

2010-03-28 @ 12:07:39
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: blombella

Då jag inte gillar att spela och aldrig har strategier när det gäller kort eller tärningar så räknas bara första gången- allt blir bara en upprepning ;)

Din harsadel hade jag önskat få smaka, du är fantastist kokerska.

2010-03-28 @ 17:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0