Samarbete

                   

Hej!

Idag har vi provat på samarbete av hög rang, såga träd. Jag skrev i ett tidigare inlägg om den fina björken våra grannar lagt på gården, det sk krycketåtet. Enligt tradition ska man träna samarbetet, egentligen aldeles innan man säger ja, men i detta fall fick det bli efter. Jag litade på att min man inte skulle lämna mig för att vi inte kunde såga träd ihop. Men det gick som en dans, vi kunde såga så fint tillsammans (som ni ser på bilden ovan). Och sedan bar vi både ris och stockar, eller jag bar mest ris och mannen sågade mest men vi testade att såga tillsammans och det fungerade. Vi kan samarbeta!

Fantastisk dag ute, härligt med sol. Passade på att njuta lite genom att sitta vid husväggen efter trädhistorien. Pausen blev inte lång för det blev dags för lunch och efter det kom det fikagäster. Fick tråna ut genom fönstret och se de sista solstrålarna gå ner för söndagen. Imorgon är det åter jobb och då har man inte tid att vara ute och njuta. Fast nu när jag tänker efter kanske man ska ta och börja med utomhusidrott tidigt i år. Tåls att tänka över...

Nu på kvällskvisten ville inte vår minsting till katt komma in (hon är sex år förvisso...). Både maken och jag lockade, gick även ut och kikade. Gammelkatten tog saken i egna händer, när hon tröttnat på vårt ropande, och gick och hämtade henne. Det är bra när djuren ser efter varandra.

Har även börjat träningen inför vätternrundan, 4 mil på motionscykel.....

Puss och kram på er alla


Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt att du har sådan energi Tina!

Kul att du satsar på Vätternrundan. Antar att det är hela klassikern du jagar.

Kör hårt och lycka till!

2010-03-14 @ 23:21:32
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: erica

Fint att samarbetet funkar...annars kan ni ju alltid skilja er...och så gifta er igen...nästa år, i Sälen! Bra idé va, det var ju så trevligt!! :)

2010-03-15 @ 20:35:31
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0