Motionscykel - hur kul är det egentligen?

Hej!

Ikväll har jag cyklat 5 mil på min motionscykel. Allt för att finslipa formen inför Vätternrundan. Men hur kul är det egentligen att sitta på en cykel som inte kommer någonstans. Jag hann se lite teveprogram under min cykeltur. Började med att se slutet på Glamour, min syster hade den som sin favoritserie förr, en riktig gammal såpa med intriger av alla de slag. Sedan blev det Dr Phil, det handlade om fetma på barn. Avslutningvis blev det Håkans Bar, vilket skräpprogam. Och vips hade jag cyklat mina 5 mil, tänk vad tiden går fort när det finns så mkt bra att se på.....

Häromdagen vägde vi våra katter, en är rund som en boll, vikt 4.8kg,  och en är ett benrangel, vikt 3.3 kg. Hur kan det bli så? Det är minstingen som är en liten tjockis, hon skriker efter mat jämt, tror det är maken som ger henne i smyg när jag inte ser. Sedan är hon inte så förtjust i att vara ute och springa, utan ligger hellre i sängen och gottar sig. Även här är det maken som skämmer bort henne genom att inte dra upp gardinerna på morgonen utan att det är mörkt i sovrummet så hon kan sova. Och inte kan hon jaga, löv går bra, de är spännande saker, att släpa in och lägga i sängen. Men hon är så söt och god så man kan pussa sönder henne. Gamlingen är smal och smärt, kan bero att jag uppfostrat henne i fem år innan maken kom i bilden. Hon är en mästare att släpa in djur av alla slag, vill visa att hon är en god jägare. Håller koll på minstingen så hon sköter sig. Sover på mattes kudde varje kväll. Underbara djur som jag älskar massor....

Puss och kram på er alla
                                                  

Kommentarer
Postat av: erica

Ha ha...klart den som du uppfostrat är smal som ett benrangel och vill visa sina jaktframgångar...du uppmuntrar ju till rörelse 20h om dygnet och de fyr aövriga timmarna äter man nyttigt, ekologiskt och klämmer i med lite nötter och russin...sånt blir en katt inte tjock på!

Heja heja...fem mil...du ÄR lite annorlunda...snudd på galen...när man kan springa ute i solen! :)

Kram

2010-03-20 @ 09:09:47
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0