Kryckeståt

Hej!

Har vart enormt trött de sista dagarna, därav bloggskolken. Prioriterat sömnen i soffan framför datoranvändning. Men böjar nu återfå krafterna igen, kanske beror det på det fin fina vädret som någon bjuder på. Härligt med takdropp och solsken, man får vårkänslor. Det kan gott bli vår nu, för min del behövs ingen mer snö. Bröllopet är avklarat och Öppet Spår är avklarat. Har förövrigt inte ställt mig på mina längdskidor sedan jag avverkat mina nio mil i fädernas spår. Har ingen lust, känner mig mätt på längdskidåkning. Men nu är det ju dags att damma av cykeln och börja träna till Vätternrundan.

Dagarna så här efter bröllopet har som sagt varit lite tröttsamma. Har inte packat upp än, men det vågar man ju knappt skriva. Har mängder av tvätt som väntar. Presenterna däremot har fått tagit plats i skåpen, men nu har andra saker fått flyttat ut och står på bänken tillsvidare. Har konstaterat att vi har för lite skåputrymme, måste nog handla mig ngt för att ha plats med porslin och glas.

En sak som jag glömt nämna när jag skrev sammanfattningen om den stora dagen var att när vi kom hem hade grannarna gjort krycketåt. En stor björk låg tvärs över hela gården och ingången. På björken satt en hälsning från grannarna samt en såg. Traditionen här i byn är att man tillsammans ska såga isär björken, ett test på sammarbetet i äktenskapet. Mjaaa vi får väl se, risken är att samarbetet inte blir bra om vi ska såga tillsammans, båda har lite humör ibland. Men en kan såga och den andra frakta bort, det är ju sammmarbete det med.

PUss och kram på er alla
                                               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0