Komplimanger är kul att få

Hej!

Vilken dag! Så skulle jag kort kunna sammafatta dagen och sedan vara nöjd. Men förstår att mina läsare kommer att bli utom sig av nyfikehet så jag berättar väl om dagen, det är ju visten med att ha en blogg...

Började dagen med att ha två bra lektioner. Skrev klart omdömen om en klass och kände mig nöjd över detta.

Idag var det påskbord i matsalen. Vilket innebar att så gott som alla lärare trängdes i personalmatsalen för att få äta påskbuffé för ynka fyrtio kronor. Jag var också där och trängdes, gott med buffé... När jag sitter ner och äter kommer fler gymnasielärare och övrig personal (rektor på gymnasiet bla) och gratulerar mig till bröllopet och kommenterar vilken fin bild det var i tidningen. När jag sedan står och kopierar senare på eftermiddagen dyker en till gymnasielärare upp och gratulerar mig, kommenterar bilden i tidningen och.... Jo ni, hör på denna.... Kommenterar lite blygt vad duktig hon tycker att jag är på att dansa (oj vad jag måste sett förvånad ut, för den såg jag inte komma), hon sa att hon verkligen tyckte att jag hade rytmen i blodet när hon såg mig dansa på lärarshowerna. Hon frågade även om jag dansat mkt.. svarade att det hörde väl till yrket, att dansa. Nej, inte nödvändigtvis tyckte hon, vissa har det bara inom sig. Djupa ord, men jag tackade för koplimangen, fortsatte att kopiera och i tankarna började jag spåna på årets julshowdans......

Senare på dagen skickade maken ett sms om att vår film från bröllopet var klarredigerat. Kul att se det igen, det var mkt intryck att smälta den dagen.

I arbetslagsrummet idag fick jag beröm för min mkt stiliga make.

Efter jobbet gör jag dubbla spinningpass, kände mig mer än nöjd efter det. Det gick bra coh under lovet ska jag ta mig ut på cykleturer, oavsett vädret...

Och så mkt beröm för bröllopsbilderna. Vi hade en kanonfotograf i Ryan Garrison.

Imorgon är det min födelsedag, den dagen kan bara bli bra.....

Puss och kram på er alla
                                              
Foto:Ryan Garrison
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0