Oj, oj, oj

Hej!

Oj, oj , oj vilken spott och spä jag fått för att jag inte bloggat. Inte visste jag att min bloggläsning var dagens eller kvällens höjdpunkt. Ber om ursäkt om jag skapat en oro hos mina läsare. Nu när semestern är här och tillika det fina vädret spenderas så få timmar inomhus som möjligt och när småtimmarna kommit har orken inte funnits att blogga. Men bot och bättring (som en annan bloggare brukar skriva...) på detta och jag börjar nu.....

Härligt att det fina vädret är här. Lika mkt som jag älskar massor av snö och kyla tycker jag sol och värme är lika bra, love the sun.... Handrensning på det stora landet har påbörjats, vilket semestergöra. Vi har haft fiberduk på en dela av landet och grödorna där har kommit väldigt bra, ogräset trivdes där också, så nu kryps det på alla fyra och rensas med ipoden skränande i öronen. Det händer att jag glömmer bort mig själv och börjar skråla högt och ljudligt, man hör ju inte sig själv så bra när man har musik i öronen. Gratis underhållning till grannarna, hoppas de uppskattar det.....

Oscar har som sagt kommit hit, före alla andra norska resenärer. Igår var vi vid poolen, jag solade och han lekte brevid poolen. Han tycker det är för kallt för att bada, 21 grader är det i poolen nu. Vi testade och försökte bada men vi kom bara till badshortskanten (då stod han på stegen och jag i vattnet), friskt var det i vattnet.

               

Har påbörjat träningen inför Vansbrosimningen som går av stapeln den 11 juli, och min starttid är 14:00. Oj tänker alla nu har hon simmat i älven, som är så kall... Näe inte än jag har simmat i badhus, 2 km blev det igår. Tanken är att jag ska ner och testa våtdräkten men det har inte blivit av. Ekan är inte uröst så jag har ingen följebåt i denna hårt trafikerade älv. Dålig ursäkt, jag vet men lovar att innan söndag ha gjort mitt premiärdopp. 16,5 grader är det i ytvattnet så inte så fasligt kallt, men värre för fötterna förstås, som är längre ner.....

Förberedelserna är igång inför midsommar. Här börjas firandet redan idag, stångresning i byn med grillning efteråt och imorgon är det Torsång som gäller. Men dagen kommer att börja med ogräsrensning, har bjudit hit pappsen som har semester. Vill ju inte att han ska vara sysslolös, när det finns massor att göra här....

Puss och kram på er alla

               
                Grisarna är modiga nu, äter ur handen....

Kommentarer
Postat av: erica

Sådär ja, nu är jag lugn...blir orolig när jag inte vet vad som händer i Utendal ju! Rensa på och ha en skön midsommar! Kram

2010-06-24 @ 09:47:45
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0