Midsommarfirande i dagarna två

Hej!

Oj vad jag är trött efter allt midsommarfirande. Det har hårt på min 33-åriga kropp, med tanke på att den inte är van numera att dricka något starkare än kaffe i vanliga fall, så idag är jag lite sliten...

Midsommarfirandet började i torsdags då vi har stångresning i byn, som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Roligt att träffa alla i byn, vi har verkligen trevliga grannar. Lite bilder bjussar jag på....

         

         

         

Självaste midsommarafton började med sillunch här i Utendal vårat partygäng tillsammans med grannarnas följe. Mkt gott och trevligt sällkap, som alltid. Det var dock lite svårstartat med tanke på torsdagens firande, men det gick...

         

Sedan bar det av till Torsång för att se stångresningen där. Mellanlandning i Åby för att lämna av grillgrejerna sedan spatserade vi dit, glada över att solen lyste. Många många vallfärdas till torsång denna dag, jisses vad folk det är där. Många kommer dit med båt, och annat som kan vara båt som flytbryggor och diverse egenbyggda husbåtar. Mänga är överbelastade och man bara väntar på att någon ska trilla i, men på ngt sätt lyckas folk hänga sig kvar. När det var dags för stångresning kom regnet. Vi trotsade, utan paraply och regnkläder, tittade på den magnifka stångresningen, apploderade när den var upp och begav oss sedan mot grillpartyt i Åby.

         

Grillningen var god, älgfilé stod på min och makens meny och Åby-Malin stod för tillbehören. Fin fin allsång vid bordet, nästan så vi skulle kunna ge ut en egen snaps-cd... 

         

        

        

Puss och kram på er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0