Inte långt kvar nu

                 

Hej!

Idag har vi börjat med att ta tag i det sora vedlasset som vi har på gården. Den syns på bilden i förra inlägget på mig och Dexter, noterat från en av mina läsare. Maken sågade och jag skötte yxan, gammalt hederligt kroppsarbete. Det kommer bli överfullt i vedboden men då kan man elda mkt i vinter. Men vintern ska vi inte tänka på nu, när det snart vankas semester. Några dagar kvar bara...

Det finns andra saker som också närmare sig med stormsteg, nämligen Vätternrundan. Nu är det mindre än en vecka kvar och nervositeten börjar komma. Åby-Malin med son var på besök idag och vi pratade lite om vårt kommande äventyr. Funderar forfarande på min matsäck jag måste ha med och den mat jag måste äta innan själva loppet. Matfrågan är för viktig att lämnas åt slumpen så jag ska noga planera den under veckan, kommer senare i veckan börja kolhydratladda, kommer köra samma procedur som innan Öppet Spår. Ett annat bekymmer är kläderna, hur mkt eller lite ska man ha på sig. Vi startar ju mitt i natten, 00:40 närmare bestämt, då kan det vara riktigt kyligt. Klä på sig och sedan slänga kläderna efter vägen? Det finns inget utrymme för ngn klädförvaring på cykeln, den lilla väska jag har är till för reperationssaker och mat. Ska fundera vidare på klädbestyren....

                

                 Viktigt med mat och dryck under Öppet Spår

Puss och kram på er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0