Hmmmm semester......

Hej!

Pust vad trött jag är. Det här med semester är då ljug. Men som man bäddar får man ligga.... Igår var det rensning i landet. Ogräset växer lika snabbt som grödorna om inte snabbare. Vi har valt att ha ett stort land, tack för att det är mkt potatis för den ådrar man, så då är det bara att rensa och knipa mun. Jag får ju sol på mig ändå...

Idag då, så fick jag order av maken att räcket på uteplatsen måste göras klart. OK då... Men landet och ogräset då... Icke, det fick vänta.... Slipning blev det på en stekhet uteplats, bra att bikini finns... En syn återigen för grannarna men jag tror de börjar bli vana.... Blev emellanåt smått förbannad på slipmaksinerna för de inte ville som jag men mitt lugna och harmoniska jag tog över och vi blev vänner. Trist som tusan och slipa räcke, evighetsgöra kändes det som. När maken kom hem fick han göra klart det lilla som blev över, sedan blev det grundmålning... Hoppas färgen hinner torka, det vankas ju regn inatt enligt yr.no.....

Igår blev det simning eller rättare sagt träning inför vansbrosimningen. Hela 800 meter. Vi (jag och Åby-Malin) började med att simma uppströms, med maken som följeslagare i ekan, Oscar var också med... Jisses vad man fick slita på sina ställen, kändes som man stod still... inte stod still utan simmande utan att komma framåt... strömt var det.... Men ack så härligt det var att simma medströms, när vi vände hemåt..... Testade att simma med en våtdräkt med korta ärmar och ben och det fungerade alldeles ypperligt, lite lättare att simma i faktiskt....

Puss och kram på er alla

          

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0