Startnummer 4345

Hej!

Håll utkik efter badmössa 4345, det är jag det, imorgon i Vanån och Västerdalälven. Här ska simmas...Färden börjar som sagt medströms i Vanån i och avslutas motströms i Västerdalälven. Jisses hur kommer detta att gå? Jag är inget fan av simning, tycker faktiskt det är långtråkigt. Tänk om jag inte orkar, man kan ju inte stanna och vila direkt, eller kan man de någonstans? Stoppa ner fötterna och ta några djupa andetag, vila nacken.... Snygg man kommer vara i badmössan, simgalsögonen och våtdräkten... En övergödd flodhäst med synproblem....Flodhästar kan ju i allfall flyta, eller kan dom?! Aja vattenvana har de ju... Klockan 14:00 går starten så håll tummarna.....

Dagen har flytit på i ett lugnt tempo. Solat lite, pysslat i trädgården, bakat, ätit mat, handlat mat, vikt tvätt, plockat i och ur diskmaskinen, nöjesfotograferat katterna tillsammans med sambon (han med stora kameran och jag med den lilla). Det har inte gjorts så mkt som sagt.

Några norgefolk har anlänt, tre till och det väntas mer till veckan, nio till tror jag närmare bestämt... Kul med mkt folk här och nu vill jag bara att mina egna släktingar kunde ta och dyka upp någon gång, miss them....

Ögat då, jo bättre och mindre svullet. Nu hade inte detta stoppat mig men det hade blivit lite trixit med att få i linsen. Men nu ska det inte vara någtra problem.

Vansbrosimningen är min tredje grej i En svensk klassiker (om jag nu kommer i mål vilket jag hoppas innerligt på att jag gör...), sedan är det bara Lidingöloppet kvar. Det roligaste, var kommentaren. Men nej där håller jag inte med. Kommer att bli en ren plåga att springa tre mil. Min buffelkropp sliter tungt i löparspåren. Skidåkningen var kul, jobbig det håller jag med om men kul. Cyklingen hade sin tjusning. Två saker jag jättegärna gör igen för att prestera bättre tid men löpning, ve och fasa.... Aja ska bita ihop och träna det med, tänka bara positiva tankar, annars går det inte. Men roligast, det kommer det inte att bli.....

Lite kattbilder från dagen.

Puss och kram på er alla

                 

                 

                 

                 

                 

                 

                 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0