Rakt på nässlorna

Hej!

Blev väckt av maken idag med kaffe på säng, han lär sig maken min.... Låg i sängen och drack mitt morgonkaffe och löst korsord, bra start på dagen. Gick upp för lite mer kaffe och slötittande på teve sedan ut med Dexter på promenad, vi är hundvakt (eller snarare jag skulle jag vilja säga...) och ge grisarna frukost (vi är grisvakt också, och här är det lite mera vi...). Dexter älskar grisarna, han kan stirra på dom i timmar, så man kan nästa säga att han är grisvakt, vi utfodrar de bara...

          

In för egen frukost, damsugning (hunden lossar hår han....) och tvättvikning (sååååååå trist....) och lite mera teve (upptäckte att friidrotts EM börjat och kunde inte slita mig från apparaten). Svenska framgångar idag, eller hur vi nu ser på det. Helena till kulfinal, men där gick det sådär. Klüft vidare med en hårsmån till längdhoppsfinal, Thörnblad vidare till hoppfinal och en släggkastare Jons till final och diskus Anna till final. Nu hoppas jag att en av dom tar en medalj.

Efter en utsökt lunch, chili con carne, var det dags att ta tag i hallonplockningen. Satte på mig skyddskläder (handskar, regnbyxor, regnjacka uppdragen till max och vandringskängorna) och tog strid mot hallonhäcken. Jag fick slåss mot mkt där ute och på slutet höll jag på att rinna bort av all svett innanför skyddsmuren. Det blev 7,5 liter idag och det blir nog en andra plockning om någon vecka.

När jag plockat klart hallonen kom jag på att grisarna skulle ha mat igen, lunch. Av med skyddsutrustningen coh iväg och blanda till deras smaskiga gröt. På väg ner till grisarna halkade jag, lyckades rädda gröten men manövern gjorde att jag hamnade i en nässeldjungel. Jag blev skitsnygg....

         

         
Aja, är man klumpig så är man men jag räddade maten.... Men jisses vilket gäddhäng jag har på bilden, kan detta verkligen stämma......

Grisarna fick sin mat, de älskar sin gröt och all annan mat också för den delen. Och de smaskar så sött när de äter....

        

Härligt med sol igen, passade på att njuta lite i solstolen (behövde ju vila upp mig efter min vurpa).

Lagade en superb middag till maken idag. Grillade primörer (ja kockarna säger faktiskt så...) från landet, ungsstekt lax med egengjord skagenröra. Ohhhh jag borde nog öppna restaurang....

Hann göra lite saft också. Hade lite svarta vinbär i frysen och så lite av de nyplockade hallonen. Kanoners....

        

Puss och kram på er alla


Kommentarer
Postat av: Vattenbuffeln

Gjorde saft av våra hallon idag...rårörd...blir klar imorgon. Återkommer med betyg på den! Kram e

2010-08-01 @ 20:45:03
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0