Peace & Love

Hej!

NU är det festival i stan och maken och jag har gått och blivit festivalare. Inte festivalare av den kalibern som när man förr var på Hultsfred och levde rövare, och för den delen campade. Nej nu är vi mer där för musiken och inte festandet på campingen, mer lugna och stillsamma.....

I onsdags var vår första festivaldag (festivalens egentliga tredje dag). Lite trist väder men bra musik. Mika var helt klart bäst, vilken show.....

Idag kom vi sent iväg och kikade lite på Alice in chains, Theme crooked vultures,  Robyn och Kent (får erkänna att vi inte såg klart på Kent, vi gick efter lite mer än halva konserten, gamlingarna orkade inte mer...vi har ju två dagar kvar...). Imorgon är det Europe att se fram emot, Donkeyboy och The Ark....

Tros att man är ute och nattsuddar på fetival får man ingen semester hemma, landet måste rensas och räcken målas, jobb, jobb, jobb.... Tröttsamt, kanske man får vila på söndag....

En helt annan sak... För ett tag sedan bytte jag bank. Maken tyckte att det var bra om vi hade samma och då flyttade vi till den banken som har hand om våra huslån. Inga problem, so far so good..... Strul nummer ett var att jag inte fick över mina pengar på mitt nya kort från mitt gamla, samtal och tillslut slank de in på kontot. tStrul nummer två, ingen lön kom till mitt nya konto. Ve och fasa, jag hade ju räkningar att betala. Många telefonsamtal och besök på olika banker så kom lönen idag, en vecka senare än tänkt, på en utbetalningsavi. Prisa gudarna vad skönt det var.... att få pengarna.... Nu hoppas jag att allt löser sig inför nästa löneutbetalning....

Puss och kram på er alla

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0