Lite av varje

Hej!

Sent i säng igår och upp tidigt idag. Trött som bara tusan, nästan bakiskänsla trots att jag inte drack en droppe alkohol igår. Anledning till tidig uppgång var att Malmöresenärerna ville ha frukost och jag fick lov att åka till affären före. Inte varje dag man går och strosar på Ica strax efter 07:00 på morgonen.  Det får inte bli en vana, men gött att köpa nybakat varmt bröd i allfall....

Passade på att baka lite idag, bullar blev det. Bra att ha i frysen om man skulle få oväntat besök, för gevalia har jag redan....

        

Maken har pysslat både med gräsklippning och rensnig av ogräs i landet. Jag har också rensat ogräs, om ni trodde ngt annat menar jag. Inget soffhäng med pralinätning och god bok här inte. 

        

Och så grödorna då. De växer och frodas och nu börjar man skörda också. Härligt att bara gå ut i landet och ta det man vill ha till maten. Idag blev det spenat och delikatessmorötter, och squash förstås (för det finns i massor...)

         

        

Nu blir det filmtajm, Snabba Cash. Kanske man rent utav ska ta sig några chips, det är ju fredag.....

Puss och kram på er alla


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas det är ekologiskt Gevalia!

e

2010-07-23 @ 22:02:58
Postat av: Pappa

Det är bra att du bakat bullar, det smakar bättre än ekologiskt odlade morötter till kaffet!!



2010-07-23 @ 22:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0