För jag har bara regn hos mig

Hej!

Vilket supertrist väder, regn, regn och åter regn. Det har hållit på hela dagen and still going strong. Saknar solen och värmen, så mycket trevligare. Men enligt väderprognoserna så blir det bättre till veckan, efter regn kommer solsken, om dom kan pricka rätt för ovanlighetens skull.

Tur att det blev en heldag ute i landet igår, för nu är det plaskvått och man får vänta någon dag innan det går att vara där igen. Så ovant, att inte rensa ogräs. Dagen har spenderats mestadels i soffan, slötittat på teve, surfat på datorn och halvsovit. En riktig slödag, man blir tröttare av att inte göra någonting, än att ha fullt upp. Blev en snabbvisit på Kupolen, maken shoppade loss på Jula och jag kollade skorea, men hör och häpnad, inte en sko inhandlad - skandal. Sedan en tripp till mataffären för lite matinhandling. Än är vi inte självförsörjande så vissa saker lär handlas.

Och jag trotsade regnet och begav mig ut på en löptur. 45 minuter blev det och genomsnittspulsen låg på 164. Vet tyvärr inte hur lång vändan blev då min forsensor strejakar till pulsklockan. Ser ut att jag måste handla nytt, en nyare och fränare....ja så måste det bli. Ska mäta sträckan imorgon, med cykeln och datorn jag har på den. Men avslöjar nog inte sträckan för då kan alla gaseller och vattenbufflar som läser denna blogg skratta högt åt mitt usla tempo och kondition. Bäst att vi elefanter med blyfötter håller det för oss själva....

Nu ska jag kika på film, Alien 3, nostalgi....

Puss och kram på er alla

               
               


Kommentarer
Postat av: Vattenbuffeln

Skrattar aldrig åt andras träningar! Skrattar bara åt sådana som aldrig tränar! Bra att du kör på!

Kram e

2010-08-01 @ 20:44:02
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0