Trevlig middag och dop

Hej!

Igår var jag och sambon på fredagsmiddag hos kära kollegan och hennes sambo. Det blev en trerätters middag som var mkt god. Kollegan kan laga egen Beasås hon, inte som dom i halv åtta hos mig för dom kunde inte alls, hon var en mästares mästare. Middagen avslutades med en helt fantastisk chokladkaka, MUMS. Tack så mkt för den goda maten Fabriksgatan!

På kvällen planerades det lite till bröllopet också. Allra käraste kollegan med sambo ska vara toastmasters, så vi pratade lite om hur vi ville ha det. Det kommer bli kanon, jag litar på dom fullständigt. Kort spelades det också, Run of nine. Ett kul kortspel som tar lite tid. Jag kom tvåa, inte nöjd med det men glad att jag inte kom sist.

Innan själva middagen åkte jag och allra käraste kollegans sambo längdskidor. Han visade mig elljusspåret i Rembo. Ett riktigt bra spår, 5 km var det och hade kuperad terräng. Där kommer jag stanna och åka efter jobbet, så slipper jag köra med pannlampa i hemmaspåret. Totalt åkte vi 7,5 km. Inte så långt men fick duga, men det bidrog till lite ångest för att det var för kort. Skulle ju ha åkt långt idag men var helt slut efter dopet så det blev inget, ångest för det med.

Idag då, dop av lilla Julia. Det är Sambons bestmans nyaste tillskott. Fick ett ärofullt uppdrag i kyrkan, jag skulle filma. Så här i efterhand tror jag sambon låg bakom det hela för att jag inte skulle höras när det sjöngs psalmer. Jag har en förmåga att höras mer än de andra när det kommer till sång, varför spara på krutet när man kan sjunga ut. Ibland tror jag sambon tröttnar på mitt sjungade, för jag gör det jämt. Vid det efterkommande dopfikat var det fullt med barn i 5-6 års åldern som bokstavligt sprang runt och skrek. Hjälp mina öron! Detta får mig att tacka att jag arbetar på högstadiet. Dom låter men inte med samma decibell. När jag och sambon kom hem var jag helt slut av allt skrikande och allt som man proppat i sig. Jag somnade direkt på soffan.

På kvällen lagade jag och sambon mat ihop. Nice! Det händer inte så ofta. Det är jag som står mest i köket och han sitter i soffan, det kallas lyx för hans del. Pasta Bolgnese blev det och gott blev det också.

Nu blir det fortsatt soffhäng och vila. Imorgon är det ett måste med en långtur på skidorna.

Puss och kram på er alla
                                              
                                               Våra toastmasters

Kommentarer
Postat av: erica

skrattar...sköna toastmasters ni fått tag på...en kvarleva sen 50-talet...som dessutom är plågsamt dålig på dragspel...och abra spelar Drömmen om Elin. En kvarleva sen sent 60-tal...hippieJerka...som hade den dåliga smaken att vinna kortspelet igår! Det blir nog lyckat!

Tack för fina kommentarer om bearnaisesåsen...nu höll den ju på att trilskas in i det sista...men med ordentligt rörande och lite lite vatten...så räddades den. Kör riktigt långt på skidor imorgon nu, så jag slipper en ångestfylld kollega på måndag! Kram och tack igen för att ni kom!

2010-01-23 @ 21:59:32
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: blombella

klart du skall åka i Rembo, kolla om aktivtetslokalen är öppen för där får man duscha oxå..skrattade när jag läste ditt inlägg om sång. I vår familj säger Peter att det bara han och Louise som kan sjunga... Stina och jag gör det jämt för vi tror vi kan ... säger han elakt. Fast Lollo kan sjunga. Nu börjar det nalkas tid för bröllop.

2010-01-24 @ 12:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0