Slut på Keso i affären, får det vara så?

Hej!

När jag var och handlade igår och kommer fram till mejerikylen och går dit keson finns, gapade det tomt. Men hallå, får det vara så. Mitt allt när det gäller mellanmål. Det finns inget bättre, man kan blanda det med allt. Jag kom helt av mig i mitt handlande och fick snabbt lov att tänka om mina mellanmål för måndagen. Muttrande när jag gick och funderade och fick lägga andra varor i min korg.

Hur gick det idag då utan min kära keso. Ingen keso vid förmiddagens mellanmål, fick bli en proteindrink. Ingen keso till min fjuttiga tonfisksallad som jag hade till lunch (tänk vad mätt jag blivit om jag hade haft den, nu blev jag inte det). Ingen keso till mitt mellanmål på eftermiddagen, det blev sojayoughurt och jordgubbar istället. Hungrig som attans när jag åkte hem idag. Stannade i en annan affär på vägen hem från jobbet, dom hade keso. Tack gode gud. Åkte hem lagade middag och åt min älskade keso till denna....

Har åkt ytterligare 12 km längdskidor idag. Tänkte på vad Vasalopps Anders sa igår när vi tränade. Var en stolt åkare och gliiiiiid. Och det gjorde jag. Kände mig som forna skidåkaren Vladimir Smirnov. För har lite likheter, båda är stora och ståtliga. Fick förklarat för mig i helgen att jag är en stor och stark kvinna, vet inte hur jag ska tolka det hela men väljer att jämföra mig den forna skidåkaren ovan...

Puss och kram på er alla
                                              Vladimir Smirnov 

Kommentarer
Postat av: Anna

Kan du hamstra Keso kanske när det finns i butik igen, eller tillverka någon egen variant? :-)

2010-01-19 @ 14:45:30
URL: http://igelstrom.blogg.se/
Postat av: blombella

flera tolkningar ligger i ordet stor, du hade en tolkning jag en annan...

Fan borde ha dödsstraff på att glömma livets värden.

2010-01-19 @ 18:33:49
Postat av: Amandusanja

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

2011-04-12 @ 20:59:06
URL: http://amandusanja.blogfeaturing.com
Postat av: Michelle

Hej!



Jag hittade inte heller någon keso på Ica i Helsingborg igår! Lika besviken som du blev jag!

Tycker att det är även svårt att få tag på mini keso.

Googlade mig fram till min blogg just genom att söka på: slut på keso! ;)

Kram

2012-01-23 @ 22:25:25
URL: http://www.michelleeriksson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0